Gå til innhold

Hvilke matvarer bør jeg holde meg unna ved amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min sønn nr 2 for en uke siden, og melka kom etter 3 dager :) Problemet nå er at jeg ikke husker hva slags matvarer og drikke jeg bør holde meg unna så ikke gutten min får vondt i magen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må nesten bare prøve deg frem,alle barn er forskjellige. Men de jeg vet mange får problemer av er:

Løk,kål,brus og sjokoloade.sterk mat reagerer også noen på.

Skrevet

her reagerte tassen på nesten alt...

jordbær, kål, sjokolade, sterkt krydder, salat, paprika, broccoli, annanas, bønner, erter, egg, kaffe, te, kullsyre, melkeprodukter, løk, purreløk, rødløk, kålrot, eple, pære, sitrus frukter,

hmmm tenke tenke...

bare å prøve seg fram...

Skrevet

Er ikke sikkert du trenger holde deg unna noe. Har mange venninner som har vært heldig sånn sett. Men husk at det kan være litt ugreit i starten med tanke på at tarmene ikke er helt vant med mm, så det kan være litt vanskelig å vite hvorfor barnet er urolig.

Skrevet

Marcus er 6 uker, og jeg begynte å fullamme igjen for 3 dager siden. Før har han fått mme pga infeksjoner i brystvortene mine og mye dritt. Jeg spiser helt som normalt, og han har ikke reagert på noe enda. Jeg har spist alt fra sterk kinamat til frukt og sjokolade.. Så du må nesten bare prøve deg frem..

Skrevet

Snuppa mi er 7 uker og jeg har spist det jeg har hatt lyst på. I går spiste jeg litt mye hvitløk og som takk for det hylte hun mellom 2 og 4.30 i natt.... Så det blir ikke mer hvitløk på meg på en stund.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...