Gullklompane mine Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Nå er Tuva 1/2 år. Jeg begynnte å gi henne grøt for 3 uker siden etter råd fra hs. Hun la nesten ikke på seg. I begynnelsen gikk det veldig greit og hun gapte som bare det, men etter 1 uke gikk det litt i stå.. Nå kommer all grøten i retur. Jeg har prøvd å gi på ulike tider både formiddag og kvelds, men hun har like lite lyst på grøt uansett. Jeg startet med maisgrøt og har også prøvd havre med ris og hvete. Har også prøvd å blande inn litt fruktmos. Når på døgnet er det best å gi henne grøten? Har dere noen gode tips til hvordan jeg skal få den i henne?
Gjest Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 vi hadde det litt sånn noen kvelder. helt til det gikk opp et lys inni ammetåka. For Pernille hadde jo fått pupp rett før så ho hadde ikke no særlig lyst på mat, ho var jo ikke sulten. så nå går det hvertfall to timer etter pupp før ho får grøt. vet jo ikke om det er tilfelle hos deg men...
Gullklompane mine Skrevet 19. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2006 Hun får pupp rett før grøten. Hs sa at det var nødvendig for å smøre tarmene...
Gjest Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 neineinei! smøre tarmene? hva i all verden.. nei, kutt ut den puppen først så skal du se det går bedre! Jenta di er bare mett=)
Gjest Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Vi gir grøt først og melk ca 1 time etterpå, etter råd frå helsesøstra. Dersom man ga melk først var det ikkje sikkert barnet ville ha grøten, da barnet alt var begynt å bli mette. Så her har alt gått veldig bra. Forløpig gir eg grøt 2 ganger for dag, ca kl 11 og 18.15, men erstatter nok snart det eine måltidet med skive. Barnet mitt er snart 7 mnd, fekk grøt frå ca 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå