Gå til innhold

Bare pålegg, jeg blir oppgitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er snart 2 år, i det siste spiser hun bare pålegg ikke brødet. har tenkt at bare hun blir sulten nok, så spiser hun vel brødet også men neida. Noen tips? Vil jo gjerne at hun skal spise ordentlig mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samma problem her!!! Noen ganger så spiser hun brødet til slutt... men bare etter å ha lekt m det en stund, og at vi har sitti v bordet i eeeevigheter..

Skrevet

Ikke ha på nytt pålegg, for da skjønner hun at hun kan bare spise av pålegget.... Da får de pent spise brød uten pålegg, får ikke mer for det er spist opp. Kanskje strengt synes noen, men da kan du likegodt bare kutt ut brødet hvis de hele tida får nytt oppå...

Du kan prøve å gi henne bare en halv skive om gangen, og at hun må spise den før hun får den andre halve med pålegg.

Har ei tante som når vi er der og hvis ungene spiser av pålegget, sier : stakkars, kan ikke spise tørt brød, og har på litt syltetøy eller ost....

Unger sulter seg ikke, hvis du er konsekvent lærer hun fort at brød og pålegg hører sammen!

Skrevet

De gir seg etterhvert.... Har ikke stressa med det jeg - husker altfor mye mat-mas fra jeg selv var liten...

Skrevet

Jeg ga ham i den preioden bare en halv eller fjerdedels skive om gangen, med pålegg. Om han spiste pålegget først var det ett fett for meg, mer fikk han ikke før skiva var spist opp også. Stressa ikke så mye med det, det var bare slik det var, ferdig med det.

Skrevet

Kjøper du godt brød? Jeg er kjempekresen selv, og spiser bare bakeribrød som er ferskt eller tatt opp av fryseren kvelden før. Kjøper mange når jeg er innom, fryser halve brød i poser. Butikkbrød bare vokser i munnen min.

Smørepålegg som hun liker?

Ellers har jeg lest at det er normalt at barn liker å spise en ting om gangen. Selv om vi voksne mener det er bedre i sammen, er det ikke sikkert barnet er enig....

Skrevet

Har slutta å stresse med det med mat, enten spiser han eller så spiser han ikke. og som en helsesøster sa til meg en gang: "det er sjelden en unge går sulten" når de er sulten så spiser de når de ikke er det så spiser de ikke. Det er som oss voksne noen ganger spiser vi mer andre ganger har vi ikke lyst til å se mat.. og etter at jeg slutta å stresse med å få i han mat så har han begynt å spise bedre.

Skrevet

Hei, takk for tips.

jeg gir aldri noen andre alternativer en det hun har fått.men hun spiser bare pålegg, det som er irriterende. Spiser heller nesten aldri matpakken heller.

Men hun spiser det meste av varm mat da. Men man vil jo gjerne at barnet skal få i seg litt brødmat også.

Kjøper godt brød fra butikken, er kresen på brød,nytt hver dag.

vet det er perioder, å jeg stresser ikke, bare litt frustrerende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...