Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Kan man ta røntgenbilder og borre når man er gravid?
2barnsMamma28 Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 lurer jeg også på..... tennene er ikke like bra som de pleier være, har nok noe gjøre m graviditeten .... tror j har hørt man ik skl ta røntgen bilder.
m@ms Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Tror ikke det er så bar å ta røntgen, men ellers har jeg hørt at de anbefaler et tannlegebesøk i løpet av svangeskapet. Det skyldes visst endringer i bakteriefloraen i munnen... (litt usikker, men tror det var det) Ellers kan du jo ringe tannlegen og høre, denne vil jo vite hva som kan gjøres og ikke. Mvh
semilie:)Fødeklar Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Min tannlege sa at jeg kunne ta røntgen, og at det ikke var lett å se små hull uten røntgen. Jeg ble veldig skeptisk og sa nei til røntgen, men det kjennes ut som jeg har noen småhull......uhu....
småen og smulan Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Har tidligere hørt at man skal holde seg unna all form for røntgen under graviditet, så langt det lar seg gjøre. Tannlegen min foretok en enkel sjekk og sa han skulle innkalle meg til en ordentlig sjekk noen måneder etter fødsel. jeg ville ventet:-)
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Det går fint å ta bilde under graviditeten, du får ett blybelte over magen som beskytter den for stråling. Og det går fint å bore også.. Er tannlege sekretær..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå