Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 om kolikk plutselig kan starte når barnet er rundt 8 -9 uker? slik jeg har forstått det oppstår det evt mye tidligere, men alt er jo så individuelt. noen som vet noe om dette?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Tror nok det. Vi begynte ihvertfall med Minifom dråper rundt da. - Og det hjalp! :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 De sier at Minifom ikke hjelper mot kolikk... Så om Minifom hjelper, så er det "kun" luftsmerter... Jeg innbiller meg at kolikk gjerne starter rundt 3 uker, og gir seg rundt 3 måneder (som hovedregel). Kan ikke være noe du har spist nå som gir seg utslag på magen?
børdi Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 kolikk er jo luftsmerter, og noen har hjelp av minifom.. Sukkervann fungerte til en viss grad her,, ga med sprøyte når skriketoktene begynte. Pøste bare på,, virkningen er kortvarig men hjelper da den lille stunden i alle fall, så man får et pusterom liksom. Men har du gjort noe annerledes i det siste,? Spist noe med masse melk i f, eks,? eller har du gitt mme, som du ikke har gjort før? Kanskje barnet ikke får bæsje? mange muligheter, Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 det er kjempe vanskelig å vite hva det kan være. har ikke spist noe jeg ikke har spist tidligere, drikkr veldig lite melk pga nettopp dette. men det kan jo være så mye, man kan jo ikke la være å spise alt det kan være heller. men jeg har hørt at det også kan komme dersom mor drikker mye med kullsyre, stemmer dette? jeg har nemlig fått dilla på julebrus:) så drukket en del av det i det siste. må bare prøve å kutte det ut og se om det hjelper.
børdi Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 det kan godt være kullsyren ja,, og noen reagerer og på masse sukker. ville prøvd å kutte det og se jeg:-) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 men kalles det likevel kolikk om det er noe mor spiser som barnet ikke tåler?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Nei, tror ikke det... Definisjonen på kolikk er vel konstant skriking som ikke går over med trøst i minst tre sammenhengende timer minst tre dager pr uke... Høres ut som om det kan være brusen. Se om du kan holde deg unna i to dager... (Ikke lett når man har dilla, men!) )
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 det er slik jeg har forstår kolikk også. men brusen får bare vente hvis det viser seg at lillegutt får det bedre! det er jo det viktigste at han har det bra:) så det skal prøves ut fra i dag av! takk for gode svar:)
børdi Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 nei det kalles ikke det.. Kolikk kaller de det når barnet gråter utrøstelig i mer enn 6 timer pr uke. Hvorfor akkurat 6 timer pr uke aner jeg ikke hehe.. men de kan få luftsmerter av det du spiser, og luftsmerter er jo kolikk, så skal ikke være lett hihi..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #11 Skrevet 19. november 2006 utrolig vanskelig å vite, man spsier jo så mye forskjellig i løpet av en dag. om man kutter ut en matvare, og det blir bedre, er det jo ikke sikkert det var nettopp pga matvaren som ble kuttet ut, men at det var helt tilfeldig. man må bare prøve seg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå