Gå til innhold

Når man skal ha KS...

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er normalt med journalinnskrinving også når man skal ha KS?

Vet at man kan komme med spesielle ønsker når man skal ha vaginal fødsel, men kan man dette når man skal ha KS også? - Noen som har erfaring med dette og kan si noe om "hva" som er vanlig å komme med? Jeg er selv førstegangs og skal kanskje ha KS, og har ingen anelse om dette. Håper på å få svar her hos dere:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7143140-n%C3%A5r-man-skal-ha-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

Jeg venter mitt tredje barn og skal ha planlagt ks,Min første var haste ks og min andre var og planlagt. For min del vart eg lagt inn dagen før ks. Hadde møte med jordmor,anestesilege og kirurg. Dei forklarte kva som sku skje dagen etter, jeg ville være våken siden førstemann vart det narkose. Og jeg spurte om det var mulig å få kateter etter spinalbedøvelsen. Men det er jo ikkje så mange valg innen eit ks som det er i ein vaginal fødsel.

Men eit planlagt ks er ti gonger bedre enn haste ks, alt skjer i eit mykje roligare tempo, og jeg følte selv at dei tok tid til meg og forklarte undervegs kva som skjedde:)

Jeg hadde planlagt ks for 6 dager siden. Ble innlagt dagen før og hadde samtale med jordmor, barnepleier, kirug og anestesilege. Ble spurt om jeg hadde noen spesielle ønsker. Jeg hadde ett ønske å det var å få satt inn kateter etter at spinalen var satt. Det var ikke noe problem og ble innvilget straks. Ellers så ble journal skrevet og jeg fikk veldig god informasjon om hva som skulle skje. Reiste deretter hjem og møtte tidlig neste morgen. Det at jeg hadde fått møte og prate med en del av de som skulle være med på operasjonen var også med på å roe nervene mine. Er greit å ha tillit til de som tross alt skal operere deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...