Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Huff,hva kan dette skyldes?Bare favorittside eller kan det være noe mer?Nå er jeg blitt litt bekymret..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Hvor gammel er barnet? Ofte er det slik når de er under 3 måneder, men det bedrer seg senere. Lillegutt fant fort en favorittstilling da han var født....Han lå lenge vendt mot høyre hele tiden (Gikk en stund før jeg merket det). Hodet ble flatere på den ene siden. Jeg forsøkte alt for å få han til å vende seg mer mot den andre siden...Hang leker på motsatt side, snudde han om natten når han våknet osv. Jeg gikk 3 ganger til fysioterapaut også...men etterhvert som han ble sterkere i ryggen og likte å ligge på magen, bedret det seg. Plutselig var motsatt side favorittsiden. Han begynner å bli rettere i hodet nå, men det tar litt tid. Han er 7 måneder nå. Sjekk ut om han klarer snu seg mot den andre siden ved å ta leker ned på siden, slik at han må snu seg etter dem. Dersom han ikke klarer det, kan det vare nakkestivhet. Da hadde jeg tatt kontakt med lege/helsesøster. Hvis han klarer ligge til begge sidene, men foretrekker en side sånn som min gutt hadde jeg ikke vært så beskymret. Men viktig at han ligger mye på magen på dagen når du kan følge med Håper det var til hjelp
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Er 8 uker,em har ligget slik lenge når jeg tenker meg om...Han hater å ligge på maven-hyler som bare det!Kan snu hodet andre veien og ligger av og til andre vei når han sover,men ikke like mye "over"om du skjønner? Tror jeg skal ta kontakt med HS evnt.fysioterapeut.. Det var til hjelp,takk:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Sikkert lurt det...Min gutt hatet også å ligge på magen, helt til han var 4-5 måneder. Lykke til!
MadameMimm Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Dette trenger selvfølgelig IKKE være tilfelle hos deg, men hos oss hadde gutten også hodet til en side, og det gikk ikke å snu hodet forsiktig helt over til andre siden. Han var en del sutrete, så vi dro til kiropraktor fordi vi trodde han hadde en mild form for kolikk, men da sa kiropraktoren at han hadde antakelig fått en kilevink i nakken under fødselen. Det er jo ganske trangt å komme ut der, så man kan jo bare forestille seg selv at det kan være en påkjennelse for nakken! Så pjokken hadde ikke kolikk, men plagdes litt med vond nakke. Etter to behandlinger begynte han selv å snu mere på hodet, og etter tilsammen fire behandlinger hadde vi et bokstavelig talt et helt nytt og forøyd barn. -Kiropraktoren "knekte" ikke på nakken slik vi alle har hørt om, og frykter, så det var ikke så brutalt å gå til kiropraktor som man skulle tro. Om dette ville rettet på seg selv med tiden, vet jeg ikke. Kan jo være noe å ha i bakhodet selv om det slettes ikke er sikkert dere trenger behandling.
MadameMimm Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Glemte å si at gutten var rundt 8 uker da.
Gjest Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Det er et kjent tegn på at barnet kan være stiv i nakke/rygg. Prøv en kiropraktortime så slipper du problemer med korte sener på ene siden=)
Gjest Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Min Teodor hadde venstresiden som sin favorittside lenge. Resultat : Flatere venstreside på hodet. Helsesøster ble veldig opptatt av om han hadde like bra bevegelighet på begge sidene, viktig at nakken ikke blir stiv. Etter han ble 3 mnd har dette blitt kjempebra, han er like flink til å ha hodet på begge sidene nå Vi fikk tilbud om fysioterapeut, men takket nei fordi bevegeligheten aldri var noe problem. Det du kan gjøre for å hjelpe barnet ditt er å stimluere den motsatte siden av hodet. Bruk gjerne pute, støtt opp hodet. Teodor har en fin bamse med et speil på magen sm sitter på høyre siden av hodet hans i senga, fungerer kjempefint Har helsesøster sagt noe om favorittsiden da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå