Gå til innhold

Tegn på bekkenløsning...eller ikke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt har jeg hatt nok en urolig og søvnløs natt. Våkner i ett sett av at hofta "dovner bort" og får skikkelig vondt. Så vondt at jeg må snu meg. Og det er jo stort sett på siden det er aktuelt å ligge... Er jo blitt en del tyngre så presset på bekkenet/hofta er jo klart større...

Har ikke noen spesielle problemer med å bevege meg på dagtid, blir selvsagt sliten i rygg og bein hvis jeg trasker og står lenge...men ikke vondt akkurat.

Tror dere dette har noen sammenheng med bekkenløsning eller...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det tror jeg har en sammenheng.. jeg har hatt det samme som deg siden jeg var i 20. uke. Det blir til at man bruker natta til å snu seg fra side til side..

Skrevet

Jeg har et par punkter på rompeballene som jeg kan få krampe i, spesiellt på natta når jeg egentlig burde sove. Jeg gikk til en fysioterapeut for å få sjekket om det var bekkenløsning (hadde i tillegg vondt i korsryggen), men fysioterapeuten sa at det kun var muskulært. Hun tipset meg om å tøye lår og rompemuskulaturen med vanlige tøye-øvelser et par-tre ganger per dag, og det hjelper for meg. I tillegg prøver jeg å gjøre en del øvelser tre ganger per uke for å sterke opp musklene på rygg, hofte, lår mm.

Har vært mye bedre i rygg og hofter etter at jeg gikk til fysioterapeuten for tips og råd, så det er å anbefale!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...