Mamman til Emil Andre Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Han sover ikke...Emil er 4 mnd om noen dager, han sover bare tre kvarter på dagen, og om natten er det opp hver time å putte smokken i munnen , hvis jeg ikke gjør det ligger ha bare å gråter.....klarer ikke å holde smokken selv så jeg må stå der i 10-15 min, hver time........trenger søvn..er alene annenhver mnd, og det er vortsatt 3 uker til pappan kommer hjem.!!! Noen gode råd??? Desperat!!
Frk. Hattifnatt Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Jeg hadde det sånn en liten stund når minsten var ca 4 mnd, jeg og. Jeg begynte å nynne rolig på noen nattaviser mens jeg roet han også på natta. Da sov han gradvis lenger for hver gang. Nå sover han minst 2 timer i strekk, ofte opp til 4 timer:) Du kan også prøve å stikke et lite tynt tørkle gjennom ringen på smokken, og legge endene løst inn under skuldrene, så detter ikke smukken så lett ut...
-carina- Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Mange med barn på 3-4 måneder som sliter med søvnen... Er du sikker på at han får nok mat? Om han ikke spiser på dagen trenger han mat på natta... Kanskje noen tenner på gang? Ang smokken... Noen smokk-typer synes jeg "sitter bedre" i munnen... Jeg byttet til Nuk, og den synes jeg ikke faller så lett ut. Jeg tror ikke jeg hadde hengt noe gjennom smokk-ringen. Men du kan jo legge en gas-klut foran ansiktet... Da faller heller ikke smokken så lett ut. Flere som sliter med søvnen, på juli-klubben har vi hatt masse innlegg om dette. Du kan jo stikke innom der og lese noen av de gamle innleggene, kanskje det er noen flere tips der! )
Junitulle06 m/ novemberspire Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Vi har også hatt det sånn en periode, startet da vesla var ca 3,5 mnd og pågikk i lang tid. Var i lange perioder oppe hvert kvarter og dyttet inn smokken. I tillegg skulle hun ha mat på natten, noe hun ikke har hatt behov for siden hun var 6 uker. Holdt på å bli gal av søvnmangel. Men det har blitt mye bedre nå, hun er nesten 5 mnd nå. I natt har jeg bare dyttet inn smokken en gang, ny rekord!! Har du forsøkt med koseklut? Det hjalp litt hos oss. For det første roet hun seg mer og sovnet lettere, dessuten ramler ikke smokken så lett ut, for jeg legger den litt over smokken og på siden av ansiktet. Tok noen dager før hun ble vant med den, men nå klarer hun seg ikke uten. Lurer på om de får endret sovemønster i den alderen, for nå er plutselig rutinene helt endret her i huset. Håper det bedrer seg snart. Sender en trøsteklem til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå