Gå til innhold

er sviskesatf usunt for babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

datteren min har begynt med fast føde. hun har begynt å bæsje skjeldnere...og på onsdag var det 3 dager siden sist..så eg gav henne sviskesaft..hun elsker det..og får det hvergang hun spiser grøt...ettersom jeg tror det er den som gjør at hun begynner få forstoppelse (er banan i den)..er det dumt å gi sviske saft?hun får bare en liten skvett hver gang...dekker såvidt bunnen av glasset..... hun drikker jo vann også...og mm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sviskesaft er bra for magen, og et bedre alternativ enn malt ekstrakt som består av mye sukker.... Det er ihvertfall hva jeg har hørt på HS.... Her funker det bra med en liten skje sviskesaft når det har gått for lang tid mellom de brune bleiene.

Skrevet

Og et enda bedre og sunnere alternativ er sviskemos. Vil tro at det er mye fruktose i sviskesaft(håper jo virkelgi ikke at det er sukker i den) så svisker er tingen.

Kok opp 2 poser svisker men vann så det dekker sviskene, kok i en 20 min ca. sleng alt i en blender, eller bruk stavmikser og bruk en del av vannet så det får riktig konsistens.

Frys i isterningsbrett eller i små glass.

Sundt&godt for magen:-)

Skrevet

Jeg bruker også sviskesaft. Men blir litt frustrert nåe det står at åpnet glass må brukes innen, er det 4 eller 5 dager. Jeg bruker ikke så ofte, så det vil si at jeg tar en teskje eller to og må så kaste glasset...?!?

Skrevet

jeg har gitt henne bare denne uken... har kjøpt et sånt glass fra nestle... man kan vel kanskje fryse den litt og eller???putte den i isbitbrett?

har tenkt på å lage til henne selv..fikk et tips på skravlesiden..så kanskje jeg skalprøve å lage noe selv....

Skrevet

Koker sviskesaft selv hjemme jeg :)

Har bare en pose svisker og godt med vann,lar dette koke en stund og tar det på glass og fryser ned. Bruker sviskene til pure enkelte ganger :)

Sparer masse penger i forhold til å kjøpe ferdige glass med sviskesaft hvertfall. Koster jo bare 11kr for en pose svisker på kiwi :) og der mener jeg det koster 7kr for ett glass sviskesaft.. :)

Svisker er vel både godt og sunt for babyene,sluttet helt med malt jeg nå når gutten min har funnet ut at svisker er godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...