Gå til innhold

Skjønner ikke folk norsk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med folk som spør om igjen og om igjen "har det skjedd no??"

Jeg svarer det samme HVER gang de spør: "Jeg sier fra"

Nå er det like før jeg ikke greier å være høflig lenger. Hver dag mottar jeg masse sms, telefoner og mld på msn, fra stort sett de samme folka som spør om det samme, selv om jeg har sagt fra utallige ganger.

Gidder ikke svare mer på sms, de vet hva jeg har sagt. Men da blir sambo bombardert med mld og spm.

Blir mint hele tiden på at jeg er på overtid, og må se å komme meg på sykehuset..osv

Ikke handler jeg på lokalbutikken lenger heller, der tar de jo helt av når de ser meg "Du her enda?????""vi som ser etter bilde i avisa" osv

Kjenner irritasjonen virkelig begynner å ta overhånd!

Om folk kunne sluttet å mast, så hadde jeg sikkert greid å slappet mer av i hverdagen, og tenkt at snuppa kommer når hun kommer.

Men nå er alt jeg går å tenker på å få den fødselen overstått!!!!!

Arrrrrgh!!! Måtte bare få det UT!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel,hos meg har de mast en stund og jeg har ikke kommet til termin enda og folks spør om jeg ikke har tenkt å føde snart.jeg sier bare jeg er ikke ved termin,nei,men det kan jo skje før det,ja sier jeg,men det kan også skje etter det.

Er jeg skikkelig trett og lei en dag,tar jeg ikke telefonen,så enkelt er det.

Skrevet

Uff - gruer meg til det blir min tur om jeg nærmer meg termin eller går over...

Angrer på at jeg ikke sa at terminen var et par uker senere for da får du fred rundt den virkelig terminen.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig med deg, Snuppa 25!!!!!!!! Hadde termin samme dag som deg, og hver dag jeg våkner er det flere meldinger på tlf. Blir sååååååå lei. I morrest da jeg våknet kjente jeg bare at jeg var sur. F.... 1 uke over tida. Denne babyen tar seg god tid!

Folk har mast på meg lenge også. Jeg har et barn fra før på 2,5 år, og hun kom 11 dager FØR termin. Allerede 14 dager før termin begynte folk å mase, og jeg var ganske klar selv til å få ut den lille. Så hvis alle andre rundt meg venter på min baby, så kan de virkelig prøve å sette seg inn i hva jeg gjør da!!! Blir skikkelig irritert her jeg sitter å skriver.

Men som du sier, godt å få det ut :-)

Var så sikker på at fødsel skulle skje nå i helga, men ser dårlig ut. Min lille skal i tillegg fødes med rumpa først, og det bekymrer meg litt å gå over slik at h*n blir så stor til fødselen.

Lykke til Snuppa 25, i morgen er vår dag. Ikke sant??!

Skrevet

Veit det ikke er lett når en føler seg stor, tung, sliten og utålmodig, men det er jo bare EN grunn til at folk "maser", spør, sender meldinger osv: DE BRYR SEG. Og hvis dere tenker over det; HVA skal man si til de som går over tiden, da...? En vil jo som venninne/slektning, vise at en er interessert og tenker på den gravide, ikke sant? Kanksje dere heller skulle begynne morgenen med en felles tekstmelding: "Ingenting har skjedd i dag (heller) - gir beskjed så fort det har det;)"....

Lykke til jenter - EN ting er sikkert: babyen kommer ut til slutt....;)

Skrevet

Hehe, kanskje vi burde sagt at termin var to uker etter den faktisk er, for å slippe unna alt maset... :-) Folk har ikke begynt å mase på meg enda, men det kommer vel...

Skrevet

Hei happy-29!

Akkurat samme her idag, idag var jeg kjempedeppa og irritert når jeg våkna. Hadde ikke lyst til å stå opp engang. Så ringte mamma og lurte på hvordan det gikk, og jeg greide ikke holde tårene tilbake! Herlighet....Hva skjer med meg??

Har en datter fra før jeg og, fødsel ble satt igang 3 uker før, så folk har jo vært helt "ville" i en mnd nå.

Eneste fordelen jeg ser med denne overtiden er at jeg ikke gruer meg til fødselen lenger i det hele tatt.

Jeg var også temmelig sikker på at det skulle bli noe action denne helga.., men neeeida...

Lykke lykke til med setefødsel!!! Misunner deg ikke den, Men det går helt sikkert greit.

Skriv når det skjer no da, krysser fingrene for deg!!

***klem***

Skrevet

Kan ikke sende 20 sms hver dag for å si at ikke det har skjedd noe... Men jeg kan sende 20 sms den dagen jeg har født. Vet at folk bryr seg, men det får da være måte på.. Forskjell på å vise at en bryr seg og å mase med samme svaret til respons hver eneste gang...

Skrevet

Skjønner deg så godt! Man har mer enn nok med seg selv i denne tiden. Jeg er selv 3 dager over og lei. Har mye vondt og bare venter. Alt er klart. Har hatt blodig utflod i flere dager, slimproppen har gått og riene kommer med ujevne mellomrom uten at det blir noe action. Det er slitsomt. I tillegg er det psykisk slitsomt å gå sånn. Folk har heldigvis sluttet å "plage" meg med telefoner og sms. Eller dvs jeg tror de husker hvor sint jeg ble sist gang da jeg hadde det slik som du har nå. Da gikk jeg 16 dager over. Jeg synes faktisk ikke det er å "bry seg om" når folk maser slik som du beskriver. De er kun opptatt av å stille sin egen nysgjerrighet. Så enkelt er det! Hvis de hadde brydd seg om deg, hadde de respektert dine tilbakemeldinger om at du sier ifra hvis det skjer noe. Si ifra i en litt skarpere tone, så kanskje de lar deg være i fred. Lykke til. Håper du slipper å vente så lenge.

Skrevet

Hadde samme "problem" som deg, og jeg har enda en uke igjen til termin!!!! Måtte finne på noe, så nå skriver jeg inn i nicket mitt på msn'en hver morgen små beskjeder som gjør at folk skjønner at jeg er hjemme enda. Det har funket godt for meg.....halvparten av tlf er droppet:0)

Skrevet

Jeg hadde det akkurat slik ved forrige svangerskap, da gikk jeg over. Da ble jeg så sint og lei til slutt, så jeg ba folk om å slutte med disse meldingene for jeg kom ikke til å svare på de mer. Jeg ga klar beskjed om dette, og at jeg ville sende de en sms så fort fødselen var overstått. Enkelte, de værste, slutta faktisk. Og det som er typsik er at jeg vet at de som maste slik, var de som ville stille sin egen nysgjerrighet. Dette vet jeg fordi det er de som er mest opptatt av å vite, og spre først videre, både fødsler og andre store happenings. Derfor er jeg enig med Tullemor over her, det er ikke alltid at folk gjør ting bare fordi de vil vise omtanke om bry seg.

Etter dette svangerskapet, får jeg bare noen få, akkurat passe, sms'er om dette nå for tiden. Og det er fra venner jeg vet bryr seg. Ellers så er det stille fra de masete fra forrige gang, enda, en uke før termin...

Uansett, det er forferdelig forferdelig irriterende å få de samme spørsmålene om og om igjen på tlf; Om jeg kjenner noe, noe forandring, tegn osv. Og ikke minst når en bor i et lite lokalsamfunn, da er det virkelig kult å gå på butikken o.l.: "Har du ikke født ENDA???" "Så du går her enda ja..." osv.

Jaja, vi får trøste oss med at vi er snart ferdige med dette. Snart har vi født, og da er alle sorger glemt! :o)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har det akkurat slik nå! Holder på å bli gal av alle sms'er og telefoner hver eneste dag om det har skjedd noe... Noen gjerne flere ganger om dagen også. Det medføre bare at jeg blir enda mer gretten enn jeg føler meg. Er nå 9 dager over termindato og er selv veldig utålmodig. orker derfor ikke at andre maser på meg i tillegg. Men vet de bare mener godt - men ikke lett å være positiv når man er så dritt lei:)

Skrevet

Åh, jeg er så enig!

Bor også i på et lite sted. Jeg er ikke herfra, men det er mannen min. Blir spurt av folk jeg ikke kjenner om det ikke skjer noe snart!? (Jeg går jo der rolig i butikken, ser det ut som om jeg føder, liksom...)

Får også masse meldinger fra folk som ikke pleier å sende sms ellers...

Har gitt beskjed om at vi sier ifra når barnet er ute, men det hjelper jo ikke stort. Det likner mer på nysgjerrighet enn "å bry seg om", ja.

Skrevet

Er det ikke i Frankrike de konsekvent setter termindato to uker etter det de gjør her? Så man får med de to "normalukene" etter termindato (som ofte her på BiM kalles "overtid", men det er ikke riktig...) og dermed slipper litt av maset når norsk termin nærmer seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...