Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Lillegutt er nå 3 1/2 mnd, og jeg sliter med å få opp melkeproduksjonen. Et problem er nok kanskje at jeg gir mme, til nesten hvert måltid. Men hva gjør man ikke for at de skal bli fornøyde. Nå har det gått så langt at han tar ca 80 ml mme etter at jeg har ammet han. Det er mye det.... Kan man gå fra å ha nesten ingen melk, til å kanskje få til å fullamme? Har aldri fullammet før da, alltid måttet gitt tillegg. Måtte bare få ut litt frustrasjon.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Har en venninne som ammet + ga mme helt frem til datteren var 3 mndr. Så bestemte hun seg bare for å gi blaffen i mme og la alt annet på vent i 3-4 dager. Syntes hun ammet døgnet rundt (og det gjorde hun nok også...) de første 2 dagene, men så plutselig sa det pang i produksjonen og hun fullammet til baby var 6 mndr!! Har også en annen bekjent der barnet fikk RS-virus da hun var 9 mndr og egentlig over på grøt/middag/brød osv. og bare litt pupp per dag. Da ville hun plutselig ikke ha noe annet enn pupp og før mor visste ordet av det fullammet hun jenta si igjen. Tok et par uker før de var tilbake på mat. Viser bare hvor utrolig kroppen er til å ordne opp. Hvis du ønsker å prøve å fullamme (og slippe styret med flasker osv. - det syntes ihvertfall jeg var noe herk!) - la alt annet ligge i 3-4 dager og se hvordan det går. Ta gjerne kontakt med ammehjelper - de ga meg verdifull hjelp ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå