Gå til innhold

Juni: Barnehage


Mamma'n te linnea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har søkt barnehageplass til jenta vår fra 1. august, men har hørt rykter om at ca. 300 barn i Nordstrand bydel (som vi tilhører) vil stå uten barnehageplass til høsten. Håper ikke vårt barn er en av dem, men om det skjer har vi bestemt oss for at jeg blir hjemme et år til. Det er vanskelig å si hvordan det blir å sende henne avsted i barnehage, barn er jo så forskjellige i modenhet. Noen barn er jo klar for sosialisering med omverdenen mye tidligere enn andre. Dette kommer vi også til å ta i betraktning når det nærmer seg august. Om vi synes hun er for liten, er det egentlig bare koselig å bli hjemme et år til med henne. Vi har åpen barnehage rett over gaten, så jeg vil i så fall gå dit en god del, slik at hun kan leke med andre barn så ofte som mulig. Nå går jeg i åpen barnehage et lite stykke unna sammen med de andre i barselgruppen en gang i uken. Der er det kun for foreldre med barn fra 0 til 1 år som kan komme. Utrolig flott tilbud, som jeg anbefaler alle å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også søkt fra august.får håpe ho får plass,men d høres ille koselig ut å gå hjemme 1 år til me henne,men d trur jeg ente vi har råd til.for du har vel bare krav på 1 år permisjon me 80% lønn?eller?vet ikke så mye om det der.barn har absolutt godt av å omgås andre barn,så jg holder på finne ut om d er en åpen barnehage i nærheten.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enda ikke søkt vi da.. Får vel tenke på å gjøre det snart! Det blir nok ikke før til høsten igjen uansett! Jeg har sagt opp jobben min, så dit skal jeg ikke tilbake til uansett! (Takk og lov)

 

Gruer meg masse til å sette lille gutt i barnehage.. *snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...