Gå til innhold

gutten min er 3 mnd, jeg har enda ikke prøvd og gitt han flaske..er ikke d bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hører alle sier at de gir flaske med mm.....har ikke prøvd det enda jeg. dumt det kanskje??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, hvis du ikke har behov for det, er det vel helt i orden?

Skrevet

nei har ikke behov for det. men møter mange som sperrer øynene da jeg sier jeg ikke har prøvd og gitt han flaske...

Skrevet

Har aldri truet på babyen min flaske, jeg heller.

Skrevet

Truet på?! Hva for et rart svar er det, da? ;)

Skrevet

Okey folk er da rare å da..

Folk jeg har møtt på ble helt sjokka over at jeg ikke hadde gitt babyen min grøt enda da han var3uker.....

hva skal an med flaske hvis han fullammes?

min fikk litt vann fra flaske i sommer da det var så varmt da.. fikk fra kopp eller skje først, men etter at han fikk i vranstrupen 2ganger så turte jeg ikke mer.. gikk så fint i begynnelsen..

Skrevet

hihi...artig...godt og høre at vi er flere i samme båt!! =)

Skrevet

Hva er det for slags merkelige mennesker du snakker med da? Babyen trenger jo ikke flaske hvis ammingen går som den skal. Og grøt når ungen er 3 uker? Var det barnehagebarn som stilte disse spørsmålene? ;-)

Skrevet

Det må man vel få gjøre som man vil med..? Vi gjorde det her i huset fordi jeg trener håndball to kvelder i uken og da må sambo gi siste måltid. Er jo også kjempegreit når vi har barnevakt. Men dette er jo et valg vi har gjort selv. Hvis du ikke ser nødvendigheten av det, så er jo det opp til deg :)

Skrevet

Må forresten bare si at den eneste grunnen ellers jeg kan se for å gi flaske er at det kanskje er kos for typen din å få mate en gang i blant. Sambo syntes i hvert fall det var super-stas da han også fikk gi mat. Anyway, gjør akkurat som du vil! Det er ditt barn og dine pupper! ;)

Skrevet

datteren min er 6 mnd og bruker IKKE flaske..jeg prøvde fra hun var 2-3 mnd..men hun nektet..det gjør jo at eg ikke kan være så lenge borte fra henne..noe eg syns var helt greit helt til nå de siste ukene..menn nå får hun grøt og vann på glass så da kan eg være borte noen timer...

Skrevet

Jeg ammet min gutt til han var 2 år. Fikk aldri mme. MEN han fikk flaske innimellom med utpumpet morsmelk. Det ejg tror folk himler med øynene for er at du sansynligvis ALDRI har vært ute med veninner osv. Altså, mange lar pappan gi en flaske mm fordi moren tar en kosetur på besøk til veninner osv. Eller både mamman og pappan reiser ut sammen. En ammer før en reiser, men så gir en en flaske til svigermor som hun kan ha i reserve....

Skrevet

Jeg har av forskjellige grunner gitt mine 2 første flaske (med morsmelk)

Nr 3 er nå 4,5 mnd og har ikke fått flaske, har heller ikke prøvd.

Ser fordelene av å gi flaske innimellom, men hvis du ikke har behov for det så ikke gjør det. Jeg skal begynne å jobbe om 2 mnd og legger opp til et løp der jeg skal slippe å pumpe, men at hun får grøt og vann istedet.

Jeg må si at det er deilig å slippe puminga.

Skrevet

Det er ikke dumt, synes jeg! Så lenge du alltid er tilgjengelig med puppen til enhver tid, så er det ikke noe problem...

Selv har jeg alltid ønsket at de skal ta flaske for å kunne ha litt frihet til å f.eks. gå ut og handle i ro og mak og ikke være dødsnervøs for å bli sittende fast i kø eller noe... Det er ikke særlig å tenke på at den lille hyler av sult, og at den som passer på ikke har noe å gi....

Dessuten kan det være okay å kunne gå ut og spise noen timer...

Skrevet

jeg gjorde akkurat som deg! Jeg ble skikkelig irritert fordi alle klagte på at vår aldri fikk flaske, og "Stakkars, han må jo få vann nå som det er så varmt". Enda jeg forklarte at fullamming gir all den væske barnet trenger, selv (om så var) i hetevarme. Virket nesten som at jeg skulle gi flaske bare fordi det var kult og noe alle skulle gjøre.

Men hovmod står for forfall i mitt tilfelle, minsten fikk melkeallergi og laktoseintoleranse, og måtte da plutselig få mme på flaske i to døgn. Det ble jo da et sant mareritt, mest av alt fordi han var syk og ikke hadde det bra, men og fordi han nektet plent flasken og skreik fordi han var sulten, men ikke fikk pupp. Vi grein så tårene triltet begge to...

Men, en kan da ikke tenke på alle mulige situasjoner som kan oppstå, så fortsett å gi bare pupp du så lenge du trives med dette. Gir en for mye flaske når de har blitt så store kan en jo faktisk få problemer med puppenekt igjen, selv etter kort tid med flaske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...