Gå til innhold

Ftalater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oida, har lest litt om disse mattene nå AIREX. De inneholder jo ftalater, det viste ikke jeg da. Vi har hatt en sånn matte til poden vår. Vi kjøpte den på Barnesikringen i Trondheim. Noen flere som har den derifra? Det står AIREX på vår tror jeg.

Håper det ikke skjer nå med poden vår da, ble litt smånervøs nå kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også hatt ei sånn matte i noen år. Jeg har brukt den mest til å trimme på, men har også hatt jenta (nå 5 år) en god del på den før. Skummelt! Men jeg tror ftalater er farlig hvis man spiser på det, f.eks. leker som ungene biter på. Men en baby kan jo ligge å slikke på underlaget, så lille-gutten skal IKKE få ligge på den matta, nei!

Men: Det er ikke noe å bruke energi på å bekymre seg over. Det er vel i store mengder at sånne stoffer er farlige. OG over lang tid, sikkert. Det er sikkert veldig strenge grenser for hva som anses som for store mengder.

Skrevet

Jeg har kjøpt Airex-matte som ikke inneholder ftalater. Tror at de mattene som selges på barneutstyrsbutikker ikke inneholder det. Når jeg kjøpte, var det skrevet på emballasjen at det ikke inneholdt ftalater.

Skrevet

Vi har "flyttet" den matten til hytten, har en ny hjem, den skal det ikke være ftalater i ihvertfall. De sa jo ikke noe om at den ikke burde brukes til spedbarn når jeg kjøpte den, syns jo det er dårlig gjort da. Skal prøve å la være å bekymre meg, men skal ikke bruke den mere nå ihvertfall. Kun til "sepåtvmatte" etter at han har fylt 3 år.

HI

Skrevet

Hvordan kan jeg finne ut om jeg har den med ftalater eller ikke da, noen som vet det? Husker ikke hva som stod på embalasjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...