Gå til innhold

Hvilke matvarer bør baby holde seg unna? 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordbær og honning er liksom de jeg kommer på...og melkeprodukter i stor grad, og salt...

Skrevet

det stemmer nok ikke du som er anonym....

Skjønner ikke at du gidder svare en gang jeg...

På helsestasjonen sa de jeg kunne gi grøt og middag nå.

Skrevet

ja du kan gi grøt,fruktmos, eplesaft...middag har vi sånn smått begynt med. så det der tullet fra anonym skal du bare drite i. men det er selvfølgelig viktig at de enda får mme eller mm.

Skrevet

riktig som junigutt sier. en baby på 5 mnd kan både få middag og grøt som er tilpasset alderen.

Skrevet

Det er jo anbefalt å fullamme i seks måneder, er det ikke?

Skrevet

jo men det er ingenting i veien for å begynne tilvenning av annen mat hvis babyen ikke er tilfreds.

ikke alle kan fullamme så lenge heller. ikke amme foe enhver pris.

Skrevet

anbefalt ja, men noen unger trenger mer en bare mm eller mme..

ikke gøy med en sulten baby som ikke legger på seg heller.. Hadde vært superglad jeg hvis jeg kunne ha amma i 6mndr, men det gikk dessverre ikke!

bare gi grøt, grønnsakspure og fruktmos og babysaft av det det står fra 4mndr :)

Skrevet

helt sant det...noen har behov for mere mat...men man ammer jo inni mellom da...jeg har gidd min "grøt" siden han var 4 mnd. men nå har jeg en stor gutt som er matvrak :)

Skrevet

..det er vel for den saks skyld ikke sikkert at hovedinnleggers baby ammes ;)

Ser jeg svarte litt klønete, men om du sjekker på danielsbok.com/babymat så er det masse gode tips der!

Skrevet

amme eller gir mme da =) tok det som en selvfølge at folk forsto det jeg...

Skrevet

Ammer selvfølgelig i tillegg. 5-6 ganger i døgnet faktisk.

På helsestasjonen sa de jeg kunne ta litt av vår middag og mose til han. Lurte bare på om det var noe spes. jeg burde holde meg unna.

Vet salt og citrus ikke er bra da...

Gir grøt morgen og kveld vi.

Hvis vi begynte med middag kan vi kanskje slippe 1-2 måltider på natta sa hs..

Ja,ja,god kveld jenter! Må vel legge seg så det blir litt søvn før man skal opp og amme...*ler*

Skrevet

De trenger ikke babysaft, det holder med mm , mme eller vann.

Skrevet

Saft er jo bare helt teit å begynne med.

Skrevet

min hadde ingen innvirkning på fast føde..fortsatt mye oppe på natta og skal ha flaska....men du kan mose potet til å begynne med. litt gullerot også...noen har smør på andre har leverpostei...bare å prøve seg frem...ren fisk er vel ikke så bra når de er så små.

Skrevet

teit eller ikke. det er nå opp tilvær enkel...enn å sitte der å slenge med leppa som anonym...redd for kritikk eller?

Skrevet

Er ganske sikker på at de fleste er enige i at det er helt unødvendig å gi babyen sin saft.

Skrevet

Ja er enig, men har en forkjøla tass så ville han skulle få i seg litt ekstra c vitaminer pluss at det tar opp jernet i grøten opp i kroppen fortere.. å så fikk han litt sviskesaft fordi han ikke hadde bæsja på 2dager...

Men ellers får ikke tassen min baysaft heller.. er usukra og blanda ut med vann.

Skrevet

unngå fisk, salt, jordbær, honning, sitrus. greit og starte med moste poteter og gulerot og ha i litt mm eller mme, har fungert bra her:)

Skrevet

Det blir jo noe annet. Mange bruker saft fordi det synes det er moro at babyen prøver "nye smaker"...

Skrevet

helt enig at det er unødvendig med saft, men syns enkelte kan ordlegge seg litt annerledes istedenfor å være småspydig. alle gjør så godt de kan.

Skrevet

ja det blir helt feil, men hadde aldri gitt han det hvis det var sukker i den safta hvertfall..

det er jo bare utblanda frukt..... Håper jeg!

Skrevet

Gi grøt, saft og melk og litt most banan. det er de gladi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...