Gå til innhold

Når får de rutiner på soving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er 8 uker og føler vi ikke har noe rutine. spesielt på dagen og leggetid om kvelden. om natten går det veldig greit, når hu først har sovnet om kvelden sover hun. men det kan være klokken 6 en dag og 11 en annen dag. og på dagtid sov hun før gjerne en økt på 4 timer men nå er det bare 5 min her og 30 min der. er dette normalt? skulle ønske vi kunne bare legge henne 20.00 og da sov hun. samme på dagen..men er det litt tidlig å ha faste rutiner? prøver å legge henne sånn rundt 20 på kvelden, men det går dårlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det på samme måten. Jenta vår sov òg veldig lite på dagtid, noen ganger 10 min, andre ganger 2 timer, så vi hadde ikke rutine på noen ting. Men vi lot henne bare styre selv, hun sov godt om natta når hun først sov, la seg sammen med oss i 00-01 tiden, våknet et par ganger for mat og sov til 11-12 neste dag. Ved ca 4 mnd begynte hun å bli trøtt tidligere og tidligere, og tilslutt ble klokken 19.30-20.00, og hun fikk også en fin rutine på dagtid hvor hun sovca. 3 ganger, alt fra 30 min til 2 timer.

Du kan jo f.eks prøve å gjøre kveldsstellet til en fast rutine der dere gjør de samme tingene hver dag, kanskje hun da etterhvert vil forstå at nå er det natt, og hun skal sove.

Men jeg ville latt henne styre det meste selv en stund til enda. Plutselig en dag er rutinene der, bare nyt den tiden dere har nå :)

Skrevet

jo da, vi nyter veldig dagene. det er bare det at hun også skal bli holdt hele tiden når hun er våken. ikke noe tålmodighet når hun ligger alene. har prøvd uro, babygym o.l., men det kommer vel med tiden tenker jeg.

Skrevet

Her har vi prøvd å kjøre litt rutine light fra dag 1, iallfall i forbindelse med natta. Dvs at vi skifter til pysj, dimmer lyset litt, og signaliserer at nå er det natt. På natta prater vi ikk, og da er det mørkt. På morgenen skifter vi til klær, og da er det selvsagt lys og vi har "bråk" i rommet.

På dagen sover han litt i hytt og pine, men vi prøver å avpasse de siste soveperiodene til sengetid, slik at natta "går i hop" igjen.

Skrevet

Min gutt fikk god nattrutine da han startet med mme da han var ca 6uker. Da sov han fra 23 til 7. Før det sov han fra 23 til 5, mat og så sove igjen til ca 8. Vet jeg har vært heldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...