Gå til innhold

Ka Ping!

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan gikk shoppingen i dag, fikk du tak i alt av gaver og resten av barneutstyret du manglet? Var å så på det nye acto graco setet(5punktselen og ny base) og har bestemt oss for å kjøpe det. Hva slags sete ble det på dere?

Du har vært gjennom dette en gang før, så jeg spør om litt tips

Har nå ca i str 50

10 bomullsbodyer

6 strømpebukser

10par sokker

5 klessett

1ulllue

2bomullsluer

2 ullbodyer+ 2ulllongser

fleesdress(til å bruke i bil)

hentesett i babyull

2 nattpysjer

utetøfler(forede med borrelås)

Har ca det samme i 56 også.

Er det noe mer jeg bør ha klart som du ser jeg mangler av klær?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7139803-ka-ping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du endelig svar - seint men godt :)

Det ble det nye akta graco-setet på oss også faktisk! Det heter visst logico, men er stort sett en forbedret utgave av autobaby-setet. Gleder meg masse til å ta det ibruk! Blir et hav av forskjell fra det forrige setet vårt i hvert fall. Jeg elsker konseptet med base, spesielt siden jeg har en 2-åring fra før, og kan vel heller ikke satse på at ryggen og bekkenet blir friskt i samme sekund som babyen kommer, hehe...

Lista di over klesplagg syns jeg ser veldig grei ut. Vanligvis anbefaler jeg ikke folk å kjøpe så mye i str 50, men det blir jo litt spesielt i ditt tilfelle, du får vel neppe en panserbaby :) Jeg har et par tips, men det er kun ut i fra egne erfaringer og preferanser altså, kan hende du greier deg fint uten: De første månedene foretrekker jeg bodyer som har sånn "brettehals" heller enn knepping. I tillegg kan det være greit med dobbeltspente bodyer helt i starten, så en slipper å dra dem over hodet på en nyfødt unge... jeg syns det var litt ekkelt med hovne hender. Mye greiere å kneppe bodyen i sidene.

Jeg antar du har kjøpt helsetepper? De på princess er mykest, og etter en runde i vaskemaskin/tørketrommel blir det kjempeherlig! Koster 98kr pr stk. Der har de også stretchlaken som er veldig greie, ca 40kr pr stk for vognlaken og 50kr pr stk for laken til sprinkelseng. Omtrent :) Jeg syns det var veldig greit å bare ha lett med klær på ungen, og så tulle inn i helsetepper. I starten altså. Det er lettere å regulere temperaturen på den måten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7139803-ka-ping/#findComment-7159347
Del på andre sider

Takk for svar.

Har begge typene med bodyer, har også fått noen tynne skjorter med knyting (Sånne gamle fra vi var små, med knyting på begge sider)

Har 6 helsetepper som er vasket og tromlet, gode å myke fra princess, og noen arvede, strechlaken fra kid til seng og vogn og masse flanelskluter.

sengklærne er vasket 2 ganger så det ikke skal være igjen noe fargestoffer, måtte ha litt guttemotiv på,

legen og jordmora mener at barnet vil være mellom 3-3500 og max 50. selv om jeg ligger akkurat på rødstripa, så dette blir veldig spennende. gleder meg sånn.

merker for tiden at gutten begynner å bli stor, er ikke fult så mye spark lenger men mer lengre og mer dyttende bevegelser når han rører på seg+ at han ligger med føtterne mot ribbeina og presser seg nedover(ikke like godt å bli sparket lengre).

Men det er utrolig deilig å kjenne så masse liv hver dag.

Regner med den blivende storesøster er ivrig på å hjelpe deg med forberedelsene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7139803-ka-ping/#findComment-7159857
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...