Gå til innhold

Huff gruer meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en velskapt gutt i 04,gikk til jordmor på st olavs i de aller første mnd(ville ha planlagt ks),pga fødselsangsten min,jeg følte på meg at noe ville gå galt under fødselen(pluss at jeg er avstivet i ryggen,så jeg var redd for den også,jeg VISTE at det ville ende i ks..)men jordmor klarte å snakke meg fra ks,jeg ville ha det da..så kom termin datoen,og jeg følte på meg at det her kom ikke til å gå etter planen,lå i 3 dager med intense rier(de satte meg på drypp,men de klarte ikke å få sterkere rier,og jeg hadde ingen åpning,bare 2 cm)tilslutt ga jordmor ordre til fødselslegen om at det her måtte tas ks,etter mye om og men..dette var på håret,gutten var helt blå,men levde..han var hel stresset,lå bare å skreik de første 5 dagene stakkar..og jeg var drittforbannet,hvorfor kunne de ikke hørt på meg??

altså,nå er jeg gravid igjen,å LIVREDD for fødselen,har den 1 friskt i minne..men jeg føler på meg at jeg blir nektet ks denne gangen også,hva kan jeg gjøre?hører mange sier at man kan velge fritt om ks eller ikke,det er ikke tilfelle på st olavs iallefall..jeg skrev et mega langt brev til føden sist gang,der jeg fortalte om skrekken min,og ble jo godt tatt vare på,men hva hjelper det,når det var like før man mistet barnet??

var til samtale etter 2 mnd etter fødselen da,og da sa legen at neste gang jeg ble gravid,så var det 50% sjanse for at det kunne gå slik som sist..herregud,jeg er så redd,det 1 svangerskapet mitt gikk jeg i de 9 mnd å hadde sterk angst,men fikk lite hjelp..gutten min som snart er 3 år,er en ganske engstelig type av seg,jeg er redd fødselen har satt spor hos ham,for han har vært urolig og redd siden han så dagens lys!huff,dette ble langt,men er det noen som har vært i samme situasjon?hvem kan bestemme om jeg får ks eller ikke??skal ihvertfall ikke til hun jordmora jeg hadde samtaler med igjen..drittkjerring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror da du kan velge selv om du vill ha ks. Når du har angst og den traumatiske historien fra sist, så burde du iallefall få det innvilget uansett om man kan velge det selv eller ikke!! Hvis de er vanskelige på det på St.Olavs, så har vi jor fritt sykehusvalg her i landet...

Stå på du og ikke gi deg du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...