lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 I det gutten min holder på og skal sovne, så virker det som han får masse spytt/gulp langt bak i munnen, så da hiver han etter pusten, virker som han ikke får puste. Det er så forferdelig og høre på, og jeg tror det er veldig slitsomt for han også. Men det er nesten bare når vi har lagt ham for natta, på dagen kan det skje en og annen gang. Men på kvelden kan han ligge sånn i en time, det høres ut som om han nesten kveles. Er det noen andre som er slik? og hvorfor blir det sånn? Det er vanskelig og forklare, men håper noen skjønner hva jeg mener... Han er forresten 6 uker!
Amabolla Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Vesla mi også "gurgler" på en måte så det høres ut som om der er noe som ligger slim i veien og jeg føler for å hoste selv når jeg hører det. Det er ikke så ofte nå (hun er 11 uker), men jeg hevet sengen litt så hodet ligger litt høyere og da ga det seg. De er ikke plaget av det,men det er slitsomt å høre på.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 18. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2006 Jeg tror ikke det er helt det samme, for han virkelig hiver etter pusten. Han får liksom ikke dratt pusten innover, så det blir en sånn høy lyd.. Det høres ut som om noen som har mistet pusten, som prøver og få den tilbake igjen... Ofte prøver han og dra pusten innover flere ganger før han liksom får det til. Også puster han greit noen sekunder, også begynner det på igjen. Jeg er skikkelig dårlig til og forklare men...
april 06;) + mai 09* Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 hm, har ingen lure ideer om hva dette kan være/ hva som er løsningen. Eneste jeg kommer på er å heve sengeenden for å lette pusten, samt skjekke at han ikke er tett i nesen. Hva med å filme gutten din når det er slik og ta med til legen?
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 18. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2006 Ja, tror det hadde vært enklere ja, for det er vanskelig og forklare. Jeg håpet noen andre babyer var sånn også, så noen forsto hva jeg snakket om.. Men det har ikke noe med nesen og gjøre tror jeg ikke, tror det er halsen... Høres værtfall slik ut..!
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 18. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2006 Glemte og skrive at det er bare i innsovningsfasen.. Når han har sovnet ordentlig, så blir det ikke slik. Men det kan ta tid noen kvelder før han sovner skikkelig, for han våkner jo til litt når et "anfall" starter. Men han gråter ikke, så det virker ikke som det plager han så veldig.. Men det er fryktelig og høre på!
Suprise! Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 Snuppa mi har gjort det noen ganger. Blir slik som vi gjør da vi svelger feks vann feil. De gangene hun har gjort det tar jeg henne kjapp opp og legger henne på magen i armene mine med hode ned.Slik at om det er mere så kommer det UT istede for at hun skal prøve å svelge unna. Høres helt forferdelig ut.Litt skremmende...
Suprise! Skrevet 18. november 2006 #8 Skrevet 18. november 2006 Kan være at han ligger å svelger luft?
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 18. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2006 Ja, det er mulig.. Jeg vet ikke hva det er. Men vil gjerne finne det ut! Ja, det er litt skremmende. Men har har holdt på sånn siden han ble født, så jeg har jo vent meg litt til det. Men synes det er veldig ekkelt, holder pusten selv også, til han har fått den tilbake!
Suprise! Skrevet 18. november 2006 #10 Skrevet 18. november 2006 Men er det at han svelger luft,eller er det at han feks svelger gulg? De to tingene høres veldig forskjellige ut.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 19. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2006 Nei.. han svelger spytt/gulp ja. Men kanskje også litt luft under "anfallene".
Tiddelidu Skrevet 19. november 2006 #12 Skrevet 19. november 2006 Legen min sa på 6 ukers kontrollen at babyene har veldig myke luftveier og at de klapper lett sammen. Jeg lurte veldig på dette før kontrollen for han hiv ofte etter pusten, men skjønte det da. Syns det er særlig når han ligger og dier, da bare endrer jeg litt på stillingen hans, eller han gjør det selv så åpner de seg igjen. Veldig guffent.. Vet ikke om det er sånn babyen din høres ut?
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 20. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 20. november 2006 Ja, det kan jo ha noe med det og gjøre da. For han hiver etter pusten ja... Når går det seg til det da? Er babyen din slik enda? Hvor gammel er den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå