Gå til innhold

Hjelp - vesla har feber! Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ho er litt forkjøla (ikke grønt, seig, men helt, helt blankt, som renner), og hadde temp på 39 i ettermiddag, hadde sunket bittelitt til halv åtte.

Ho er slapp, men spiste en del ved 4-tida (usikker på hvor mye melk ho tok fra meg i 7-tida, men var iallfall litt). Ligger slapt på skulderen min, fanget etc, men kan også smile litt - er mao ikke helt borte..

Nå ligg ho på soverommet og sover. Har det ganske kjølig. Har ikke trukket dyna helt opp, bare til litt over livet, så ho ikke skal bli for varm. Har på bomullspysj. Bør jeg bare ha teppe over ho??

Trenger jeg å gjøre noe mer??? Når bør jeg kontakte lege? Når bør jeg gi febernedsettende (har ikke lyst til å gi det med mindre jeg "må").

Er første gang ho er syk.. ho er forresten 9,5 måned gammel.

Håper dere kan hjelpe meg, er jo så bekymra som bare en førstegangsmamma kan være første gang ungen er syk.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jenta mi var syk fikk jeg først å fremst beskjed om å gi paracet for å få ned tempen.

Etter det var gjort la jeg henne i bare bleien under teppet mitt sammen med meg om natta, så jeg kunne sjekke tempen hele natten igjennom.

Hvis hun har hoste er det lurt å gi vann enn melk fikk jeg beskjed om. Melk gjør halsen mer slimete.

Skrevet

Ved 39,5 kan du gi febernedsettende. Men det trengs ikke..

Jeg pleier å gi da, fikk klarsignal fra legevakten sist lillegutt hadde feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...