Gå til innhold

Lille Isak

Anbefalte innlegg

Vi hadde prøvd i et par år å bli gravid, men det hjalp ikke. Når jeg endelig ble det, mistet jeg det i uke 7, spontanabort. Etter det fikk vi hjelp, jeg ble satt på stimulerende eggløsningspiller. det tok oss 6mnd etter spontanaborten før jeg ble gravid igjen, de mnd virket nesten lenger enn de to årene vi hadde prøvd å bli gravid. Jeg var utrolig nervøs fra dag 1 når jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg ble fulgt opp masse av både jordmor og lege, noe som føltes betryggendes. Jeg ble tidlig sykmeldt for jeg var kvalm og kastet opp de første 6mnd av svangerskapet, pluss at masse nerver spillte inn. Termin min var 19jan05, men så langt rakk vi ikke. 20des04 ble jeg lagt inn på sykehuset med alvorlig svangerskapsforgiftning, det gikk under 48 timer før lille gutten vår ble forløst med keisersnitt. Da var jeg så hoven i kroppen at de ikke greide å sette spinalbedøvelse, så mannen min ble sendt på gangen og jeg fikk full narkose. 10 min seinere trillet de ut lille Isak på 2410g og 42cm til en stolt og nervøs pappa. Men det var igrunn ikke over der, jeg ble mer syk og utviklet HELLP syndrom, og var ganske syk. Natt til julaften fikk jeg blodoverføring og julaften var jeg på beina for første gang alene! Etter det ble formen bare bedre. Isak var i fin form, han måtte være på nyfødt intensiven siden jeg var syk og ikke hadde noe særlig med melk ennå, og han hadde gulsot og måtte ligge i lys. Dagen før nyttårsaften fikk vi reise hjem begge to, det var to veldig nervøse foreldre som ikke sov noe særlig den natten eller de neste nettene for den sakens skyld! Men vi ble i bedre og bedre form, selvom det tok meg nesten et halvt år før jeg merket at jeg hadde noe overskudd i hele tatt. I dag er Isak en sunn, glad og aktiv gutt som snart fyller to år. Og som skal bli storebror! For om tre uker har jeg termin på nytt og da kommer lille Kaja.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7138047-lille-isak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...