Bea- Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 jenat mi nekter å sove.. i går var hun våken til 23.45... hun sover nesten ingen ting på dagene.. prøver tappert å legge henne fra 19.30 ca.. men ingen ting nytter... hva skal jeg gjøre for å få henne til å sove?? klikker snart
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Vet at mange ikke er enig med meg i dette, men jeg syns du skal la henne gråte litt. Hun er kanskje overtrøtt, og da er det ikke så mye som hjelper desverre... Du trenger jo ikke la henne være alene, men sitte å holde henne i hånda, stryke på panna ol til hun roer seg ned og sovner. Kan jo godt hende at du allerede har forsøkt dette da Viktig og være 100 % sikker på at hun er helt mett.
Gjest Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Var i ganske samme situasjon som deg for en mnd siden, da var Pernille 4 mnd også... Vi måtte rett og slett "tvinge" henne til å sove på dagen. Vi måtte venne henne til å bli lagt i vogna på dagen, og nå kan jeg legge ho i vogna i stua og er hun trøtt så tar hun tommelen med en gang og sovner. DEILIG! Kanskje du skulle prøve å gjøre det samme? Det tok som sagt litt tid før det funka hhelt, men de må bare bli vant til ting. Etter hun våkner i morgen så prøver du å la det gå en time ca. Da pleier hvertfall Pernille å være trøtt. Så legger du henne i vogna inne. Så kan du for eksempel kjøre over en terskel eller kanten på teppet. Det bruker vi å gjøre, blir en sånn passe dump. Så kan det jo hende hun sovner. Gjør hun ikke det så kan du jo godt la henne protestere litt, Pernille gjør også det, men så pang slukner hun mange ganger. Og slår hun seg helt vrang så kan du jo ta henne opp litt også prøve igjen. Gjør du dette mange nok ganger så vil hun nok roe seg assa..kanskje.. hehe Og på kvelden så kanskje du skal prøve å legge henne enda litt tidligere? Hvis hun ikke sover på dagen noe særlig, så er hun nok overtrøtt. Sånn har hvertfall vi hatt det... Og det er noe i det de sier: søvn svler søvn..jo mer de sover jo mer søvn trenger de.
Nancy's mama Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 vi var nødt å la henne ligge å protestere litt, men lot henne aldri ligge mer enn 5-6 min. gikk hele tiden inn til henne og gjorde henne oppmerksom på at vi var her. MEN, har hun først kommet i seng, så må hun for alt i verden IKKE få komme opp igjen. Dere får heller løpe inn og ut av rommet hele kvelden....det måtte vi....men vær obs på at hun ikke har ekkel bleie eller en rap på lur. Denne metoden tok 3-4 dager, men absolutt verdt det---har en venninne med baby på samme alder som aldri legger seg før 12....det er altfor sent. er baby overtrøtt er det ganske vanskelig å legge. ha faste rutiner hver kveld, og gjør tuppa klar over at nå nærmer det seg sengetid.....sånn er det med oss og....vi liker ikke bli tatt på sengen for å si det sånn.....vær bestemt med faste rutiner.....at de skriker er bare en liten protest. vet ik hvor tidlig du står opp om dagene, men vi står opp rundt 8 om morgenen og 1830 er absolutt seneste tid dersom vi skal legge henne "smertefritt".lykke til;)
Englefjas Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Jeg hadde også problemer med å få vesla til å sove om dagen. Har nå skjønt at hun trenger mye mer søvn enn hun fikk før. Da sover hun bedre om natta også. Jeg fant ut at hun trives veldig mye bedre i bagen etter at vi begynte å bruke dunpose. Da blir det trangt og lunt, og hun sovner der uten at vi er ute og triller også. I tillegg gir jeg henne en koseklut med mammalukt og smokken. Hvis hun ligger inne lar jeg posen være åpen, ellers blir det selvfølgelig altfor varmt.
Fikk maibaby06 Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Vår gutt (5mnd) har alltid lagt seg sent, en stund la han seg ikke før kl ett på natta. Jeg var rimelig gåen da ja. Da sov gjerne både jeg og han til 11 neste dag, bare avbrutt av noen amminger. Vi har gjort det sånn at han ikke får komme ut av soverommet igjen etter at han er lagt for natten, men har aldri latt han ligge og skrike. Har alltid tatt han opp igjen og roet han litt. Han har nå fått konstatert kiss, og etter to behandlinger er han mye lettere å legge. Legger seg rundt kl 20, og jeg roer han nå i senga si, må sjelden ta han opp. Jeg er veldig glad nå i ettertid for at jeg ikke lot han ligge og skrike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå