Gå til innhold

MME og D-vitamin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn på 12 uker som drikker ca. 1 liter MME om dagen. Den siste mnd har vi gitt han 5 dråper D-vitamin om dagen, da HS sa at alle spedbarn skal ha det. - Nå har jeg nettopp lest på flaskeposten.org at barn som drikker MME ikke trenger D-vitamin, da det er nok i melka. - Skal vi bare slutte da med disse dråpene? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir tran, for da får hun i seg omega 3 med det samme!

Skrevet

jeg ga 2-3 dråper om dagen. fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med like mye som brystbarn, pga at d er d-vit. i mme. Ikke gi like mye, må vel bety at en skal gi litt...? Ble litt usikker, men gir nå et par dråper for dagen. ikke så lett å vite pga at de skal jo ikke ha for mye heller...

Skrevet

Vi gir lillegutt tran vi.. protesterte litt på smaken de første gangene, men nå går det helt greit.

Skrevet

Vi gir ikke noen av delene.

Det er også de fettsyrene babyene trenger i mme (Nan), og nok d-vitaminer. (Det står i spebarnsboken at de ikke trenger ekstra d-vitaminer.) Jeg har også undersøkt på apoteket.

Helsesøster anbefaler tran for at de skal bli vant til smaken. For når man slutter med mme og går over på annen mat - da er det ikke tilsatt d-vitamin og omega-3:)

Men lillegullet mitt ville ikke ha tran, og d-vitamindråper er det ikke smak på, så den begynner vi med etterhvert.

Man skal jo ikke ha for mye d-vitamin, men siden de anbefaler å ta tran ved siden av mme, er det sikkert ikke farlig! Så hvis mitt lille gull hadde tatt tran - hadde jeg nok fortsatt.

Skrevet

Jeg leste også det samme som hovedinnlegger, og slutta tvert med d-dråpene. Nå vil ikke trollungen ha tran heller, så for å få i han fettsyrene, tilsetter vi litt kaldpressa rapsolje i grøten hans hver dag.

Skrevet

jeg gir tran fordi hs sa at det var viktig at han vente seg til smaken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...