Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Vi har en sønn på 12 uker som drikker ca. 1 liter MME om dagen. Den siste mnd har vi gitt han 5 dråper D-vitamin om dagen, da HS sa at alle spedbarn skal ha det. - Nå har jeg nettopp lest på flaskeposten.org at barn som drikker MME ikke trenger D-vitamin, da det er nok i melka. - Skal vi bare slutte da med disse dråpene? Hva gjør dere?
Gjest Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Jeg gir d-vit. dråper. Hs sa gang på gang at jeg måtte gi han d-vit. selv om han får mme.
Winterlady Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Nei, siden D-vitamin er fettløselig skal barn som hovedsaklig får MME ikke ha noe særlig ekstra, de klarer ikke kvitte seg med overskuddet hvis de får for mye, noe som kan være farlig. Min helsesøster sa at jeg burde ringe Collett selv og høre, men var enig i at jeg max burde gi en tredjedel av dosen D-vitamin i forhold til hva brystbarn får..
Bonusmamma13 Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Fikk beskjed av hs at mme er tilsatt d-vitamin og at det da ikke skal gis d-vit dråper til barn som bare drikker mme.
celi** Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 oj...vi fikk beskjed om å gi D-dråper så lenge hun får mme..så det har vi gjort hele tiden..er det ikke bra alikevel da??
Benni-min Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Jeg fikk også beskjed av HS at så lenge sønnen min bare får mme, trenger han ikke D-dråper. I begynnelsen fikk han begge deler, og da fikk han dråper, men ikke etter han var 6uker og gikk over til bare mme. Jeg gir heller ikke tran. Jeg bruker bare collett og det inneholder både omega og d-vitamin. Ikke nødvendig å gi dobbel dose. Iallefall ikke din baby som drikker en liter mme om dagen. Min er snart 4mnd og drikker ca 800ml mme i døgnet.
Gjest Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Men gjelder ikke det bare mme som collett da ? De som bruker NAN tror jeg må gi d-vitaminer i tillegg.
skimre Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 det er d-vit i NAN også, men collet er i tillegg tilsatt omega 3, så man trenger ikke gi tillegg av d-vit hvis baby'en drikker NAN heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå