Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #1 Del Skrevet 18. november 2006 Hei! Jeg så at du hadde skrevet at gutten din hadde fått vaksine nå pga kikhoste i området. Kan du fortelle noe mer om hva HS sa ang dette? Hvor godt er han beskyttet nå? Hvordan unngå smitte ellers? - Event annet du vet. Jeg spør om dette, fordi jeg er kjemperedd for kokhostesmitte. Har hørt at det er kikhoste i nabobygda her, og jeg er så redd dette at jeg nesten isolerer meg. Unngår folk som hoster, og føler jeg sliter meg selv ut med å bekymre meg. Min baby skal vaksineres neste uke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7136762-til-p%C3%A5n-igjen-og-andre-som-vet-noe-om-kikhoste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
På'n igjen Skrevet 19. november 2006 #2 Del Skrevet 19. november 2006 Siden det gikk kikhoste og vår eldste hadde begynt å hoste og hadde fått feber så ønsket jeg å forhøre meg hos helsesøster, helsesøster sjekket med folkehelsen og de hadde ikke fått noe beskjed om noe epedimi, men for å være på den sikre siden måtte vi sjekke den eldste gutten vår og hvis han får påvist smitte så skulle begge to medisineres som om begge var smittet. Dette var for å forebygge smitte på minstemann. Siden testen tok litt tid fikk Oscar kikhostevaksinen 1 måned før han skulle og for å være på den sikre siden skal han etter 4 uker få en ny en. Det er det samme de gjør med barn som reiser utenlands hvor kikhoste er vanlig. Det var ikke noe poeng å teste han siden han hadde fått kikhostevaksinen, for da har han jo fått tilført bakteriene... Kikhoste er bakterielt og smitter på samme måte som forkjølelse ol. Det er ingen grunn til å bekymre seg så mye, for det skal litt til å få smitten og legen vi var hos var overhode ikke bekymret. Er du veldig bekymret så snakk med helsesøster om vaksine mm. Får svar på tirsdag på prøvene, men tror ikke det er noe i gjære her for begge ser egentlig veldig friske ut... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7136762-til-p%C3%A5n-igjen-og-andre-som-vet-noe-om-kikhoste/#findComment-7145550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma te to Skrevet 19. november 2006 #3 Del Skrevet 19. november 2006 Småen vår fikk kikhoste da han var 7 uker! Etter en uke med "vanlig" forkjølelse fikk han en grusom hoste. Vi ble etter fem dager med denne hosten ble vi innlagt på barneklinikken på Haukeland. Legen der sa at han mest sansynlig var blitt smittet av en voksen. De fleste barn er jo vaksinert og vil derfor ikke ha kikhoste eller kunne være smittebærerer. Det er kjempesmittsomt, dråpesmitte. Jeg vet ikke hvem som smitta han, kan ikke huske at noen som var forkjøla (kan utarte seg som en vanlig fokjølelse hos voksne) har vært i nærheten... Ikke akkurat noen trøst. Vi var på sykehuset i en uke, fikk antibiotika og nå hoster han heldigvis ikke lenger (er 12 uker nå). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7136762-til-p%C3%A5n-igjen-og-andre-som-vet-noe-om-kikhoste/#findComment-7148997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå