Gå til innhold

bekkenløsning.. er det ingen ting å gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 uker på vei og har hatt bekkenløsning siden uke 9. Jobber som frisør og har lyst å jobbe så lenge som mulig. Fysioterapauten sier det ikke er noe han kan gjøre ettersom det sitter v/skambenet. Har tilrettelagt jobben godt og det hjelper men jeg kjenner jo at det blir gradvis verre.Noen som har gode råd om det er noe jeg kan gjøre for å bli bedre?

Fortsetter under...

Jeg har også smerter foran i symfysen (skambenet som du sier). Har også hatt smerter bak og i ryggen, men det har blitt nesten borte.

Fysioterapeuten kan ikke gjøre noe fysisk foran, men for å bedre smerten foran kan han/hun manipulere leddene bak på bekkenet, for på den måten og bedre foran. Bekkenet er jo en sammenhengende "ring" i tre deler som holdes sammen av leddbånd/brusk eller hva det nå heter. Min fysio sier at noen fysioer ikke vil manipulere leddene på gravide, kun avspenne spente muskler osv, men hun gjør dette og det har iallfall hjulpet meg. Vet ikke hvorfor noen ikke vil gjøre dette, det er ikke vondt eller ubehagelig, hun bare lirker fram og tilbake.

Du kan jo prøve å bruke et bekkenbelte for å støtte opp når du er på jobb. Har vel ellers ingen veldig gode råd til deg, annet enn å evt oppsøke en annen fysio som kanskje har andre synspunkter på hvordan h*n kan hjelpe deg. Lykke til!

Jeg har hatt godt av å trene i basseng - sånn tilrettelagt trening for gravide. Det var godt for resten av kroppen å få beveget på seg og tror det hjelper å få styrket de rette musklene. Ellers har jeg vært veldig forsiktig med å bære ting, gå mye, og generelt prøvd å unngå ting som gjør at jeg blir veldig sliten eller ting jeg merker jeg får vondt av. Jeg har heldigvis en jobb hvor jeg kan sitte og det hjelper. Hvis du ikke har det, kanskje du kan få sånn en krakk med hjul på og støtte til rygg/korsrygg...fins med justerbar høyde. Det hjelper å kunne hvile kroppen mest mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...