Gå til innhold

Hva skjer?? Hun er SÅ urolig ved amming! Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd om en uke. Spiser nå mm ca x 6 pr døgn, får fruktpurè som mellommåltid på dagen og får grøt til kvelds.

Den siste uka er hun SÅ urolig ved puppen! Spiser ca 2-3 min. ivrig også gir hun seg og blir kjempeirritert om jeg prøver å legge henne til igjen. Legger seg omtrent i bue og skriker. Hun får ikke mye mm i seg merker jeg, for brystene blir bare halvtømt. Farmora passa henne i går- da tok hun bare 100 ml mme (hun har pleid å drikke 170). De eneste gangene hun drikker effektivt er sent om kvelden og om natta.

Er mer våken om natta også og vanskeligere å legge både til natten og om dagen.

Det vanskelige er at hun har refluks og derfor mye urolig pga dette (får medisin). Så det er ikke alltid let å vite hva som er hva.

Tenkte ta en tlf til HS til uka, men hadde vært veldig fint å høre hva dere tror også.

Betyr dette at hun er klar for mer fast føde?? Eller hva skjer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente blir slik med puppen dersom jeg drikker brus. Helt merkelig...da vil hun ikke ha melk og jeg må gi mme. Kan jo være noe du har spist kanskje. Vet venninnen min opplevde det samme når hun hadde tatt seg en røyk

Skrevet

Akkurat slik er vår og! Jeg mistenker refluks også her, men det har vi ikke fått noen bekreftelse på. Men hvorvidt uroen på puppen du beskriver derfor er vanlig kan ikke jeg svare på, men ville bare si at det er flere som har det slik.

Jeg tror enten det er refluks eller ekstrem nysgjerrighet som gjør at vår ikke vil ha pupp. Synes han drikker litt mer om vi er på et mørkt rom, men drikker nok for lite da og. Løsningen for meg har blitt å legge han i vår seng på hver kvil, så ammer jeg han mens han har daghvilene sine. Fungerer sånn rimelig.

Vår vil ikke ha fast føde heller, og legger ikke på seg for tiden, så her er situasjonen ikke akkurat optimal, om det skulle være en slags trøst..

Skrevet

Hva er refluks??

Skrevet

Refluks er sure oppstøt pga dårlig utviklet lukkemuskel fra magesekk til spiserør.

"Bra" å høre det ikke bare er her det er litt "surr"... Har nå funnet ut at jeg skal prøve med et ekstra måltid fast føde på dagen- kanskje hun rett og slett ikke føler seg mett nok av pupp?? I går på ettermiddagen var hun nemlig skrubbsulten- fikk pupp, men spiste bare superkort og ble irritert som bare det igjen. Hyylskrek. Jeg lagde da grøt til henne,olg gaflet i seg som bare det- måtte lage mer grøt TO ganger til før hun var fornøyd! Så det var tydelig at hun ikke ville ha melk,men pupp...

Du som mistenker refluks; har lest noen innlegg du har hatt, og skjønt at dere har "slitt" litt. Ikke bare- bare, når ikke legen ville høre ordentlig på dere heller. Men nå er jo gutten deres 7 mnd, og da vil jo som regel refluksen bli bedre uansett. Så kanskje det er like greit å la være å ta 24timers-phmåling, hvis du tenker på det på den måten. Det er jo ikke akkurat en behagelig undersøkelse, og hvis han da likevel vil vokse det av seg snart.... Noen sier det hjelper med fast føde, andre sier det hjelper når de blir mer oppegående selv... Ikke hjulpet med fast føde her.Håper iallefall det ordner seg for dere snart :o)

Skrevet

Hmm.. skrev litt feil. I slutten av andre avsnitt skulle det stå:"Så det var tydelig at hun ikke ville ha melk,men grøt..."

Skrevet

takk for svar "til meg" selv om det var ditt innlegg, ma-79 fikk jenta si 25/4. Ja, føler minsten her har fått dosen av plager, men heldigvis virker han (og i økende grad) som en glad og harmonisk liten gutt. Heldigvis har vi bare han, så vi har hatt kapasitet til å gi han ekstremt mye nærhet og kos. Tror nok det har gjort susen;)

Er enig i det du sier ang pH-målingen og at de fleste vokser det av seg. Eneste er at han absolutt ikke vil ha fast føde, og heller ikke noe særlig pupp, så han legger ikke på seg for tiden. Så om det fortsetter må han jo nesten utredes. Men, vi har time på Haukeland hos barnelege 6.12, og så blir det jo da eventuellt nye 16 ukers ventetid på pH-måling. Siden det er så lang ventetid er det greit å få presset undersøkelsen igjennom, og heller avbestille hvis det går seg til innen den tid. Håper så inderlig det, en vil jo alltid sine små det beste i verden;)

Lykke til med deres pia og, håper det gir seg snart! Du vet jo mer om dette en meg, men jeg leste en plass at 7/8-måneder var en magisk grense mhp refluks, og det er hun jo snart..

Skrevet

Ja, dere gjør nok lurt i å vente på timen i tilfelle det ikke bedrer seg. Slitsomt å nesten ikke få i han noe mat! Men det er jo et supert tegn at gutten virker glad og fornøyd! Dere har helt sikkert gjort en strålende jobb =)

Får håpe de blir bedre snart begge to;)

Klemmer fra

Skrevet

Sånn er gutten min akkurat nå også, 7,5 mnd. Høres ut som en bulldoser og han snur seg vekk i bue fra puppen og blir sint hvis jeg ikke løfter han opp.

Han holder på å få 2-4 tenner så jeg tenker at det er årsaken. Ikke mm, ikke frukt, ikke grøt, ikke middag.....vil ikke ha noe særlig i det hele tatt så jeg tilbyr vann flere ganger til dagen......og så får han selvfølgelig tilbud om mat. Bæsjer også sjelden men når det først kommer, er det 3-4 ganger på en dag.

Skrevet

Ja, de tennene kan nok være årsak til endel uroligheter! Har sjekka i munnen hennes, men kan ikke se noen antydning til tenner. Men hvem vet- kanskje de plutselig en dag har "poppet" opp? :)

Skrevet

Gutten min er 7 mnd og har også begynt å snu seg vekk fra brystet og bøye seg i bue av og til. stort sett hjelper det å gi han pupp med en gang han har våknet fra en lur, da er han mer avslappet i kroppen og protesterer ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...