Gå til innhold

Lone


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei snuppa!

Hvordan går det med deg?? Om ikke lenge hopper vi over på 2.trimester... Jipppiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Skal bli spennende fremover ;) Holder en knapp på at du føder først ;) Hehehehe..

 

Vært på UL enda??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei Trine!

Så koselig å se at du er her innimellom du og'! =0)

Jeg skal på "tidlig" UL på mandag. Gleder meg til å få bevis på at det er noen der inne :0) Har du vært på ul? Jeg har også fått time til ordinær ul, men det er ikke før 4.de januar. Tenker de utsetter terminen min på ul. Det har de gjort før også. Men jeg regner uansett etter min egen termin, så kan jordmora bare ha sin egen. He he..

-Tror at du ombestemmer deg ang. hvem som skal føde først, innen et halvår. De siste to månedene er man dritlei og tida går såååå sakte.

Ellers så er jeg småkvalm innimellom. Spesielt hvis det går lang tid mellom måltidene. Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Aha, så spennende! Jeg skal til jordmor for første gang førstkommende torsdag, og så skal jeg på UL om 1 1\2 uke for å se at alt er i skjønneste orden der inne med den lille.. Min store frykt er å se et foster som ikke lever, men jeg tror ganske sikkert at det gjør det altså..

Min termin vet jeg at de kommer til å utsette, han sa det når jeg var på første ul også at den ble nok flyttet noen dager. Men sier det samme som deg. Jeg går ut fra min egen termin.. Litt rart faktisk, for ei jeg har kjørt litt sykebil sammen med har termin nøyaktig samme dag.. :D

 

Hehe.. Lettere for at du føder først kanskje? Du som har vært gjennom det før?? Jeg syns tiden går egentlig ganske fort nå.. ! "Bare" 201 dager igjen til terminen liksom. Heheheh... Neida, men ukene har rast av gårde, og jeg er veldig takknemmelig for at det går fort opp mot uke 13-14 altså.. alt føles så mye tryggere da... Jeg er også litt småkvalm før jeg skal på tidligvakt innimellom, og da må jeg bare få i meg mat, dusje og så spise litt igjen.. Hvis ikke så spyr jeg.. symptomene har avtatt litt, men er fortsatt like trøtt og sliten støtt.. Ikke såååå øm lenger Men regner med at alt dette er normalt. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! =0)

Så koselig å høre fra deg igjen! -Så formen din er litt opp og ned, den også? Ja jeg er også trøtt om dagene, men tror ikke det er så ille som for noen uker siden. Du merker liksom ikke når det går over. Det verste var vel da jeg fikk influensa oppå dette. Gikk ned halvannen kilo på fjorten dager. Men begynner å ta det igjen nå. Jeg passer heldigvis mine gamle bukser enda. Men jeg har vært på nettet og bestilt meg noen bukser. Håper de passer, for tre bukser til nesten 2000,kr er dyrt.

Jeg tror også terminen blir utsatt i mårra. Men ungen kommer når den selv vil, så jeg holder meg til 07.juni jeg. Snedig det der i grunn, for på terminkalkulatoren her står det 08.juni. Mens legen regnet 07.06. Jaja, det betyr ikke så mye.

Jeg vet ikke om flergangsfødende føder før tiden med nr to og tre. Har ikke noen erfaring med det. Nr 2 hos meg ble igangsatt termindagen med en pille, så hun brukte 2 timer på å komme til verden når riene først begynte. Den første brukte 7 timer. Og det er ganske raskt da. Godt å slippe å ligge så lenge i fødsel. Man kommer seg lettere etterpå. Synd du bor så langt unna, ellers kunne vi truffet hverandre med våre små i sommer. De barseltreffene er fine, hvis kjemien semmer mellom jentene. Men det varer som regel kun det året man er i permisjon da. Etterpå sklir man liksom ut av det, naturlig nok. I min forrige gruppe ble jeg godt kjent med jentene og jordmødrene, da jeg gikk på svangerskaps-svømming. Bassenget er på sykehuset og treningen blir holdt av jordmødre ved det lokale sykehuset. Kjempefin ordning. Som du skjønner bor jeg på et lite sted.

 

Har dere begynt å fortelle om graviditeten nå? Vi har fortalt det til mange nå. Men jeg føler liksom at begeistringen er litt større med førstemann enn med tredje, blant dem som får vite det. For oss er det like spennende hver gang. Jeg har en følelse av at det blir gutt denne gangen, har du noen følelse ang det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme til deg Lone ;)

Snodig at vi for en gangs skyld treffes her inne når begge er her.. Hehe.. Det er lenge siden sist.. Du er heldig som fortsatt går inn i dine vanlige bukser.. Jeg gjør ikke det. Har to av mine gamle bukser som passer fortsatt, kjøpt ett par mammabuksen på H&M, men jeg takler ikke den strikken enda altså, så den har jeg brettet helt ned.. Syns jeg blir kvalt.. Hehehe.. Men nei, buksene er ikke billige.. Var innom ni måneder på sandvikasenteret og holdt jo på å dø da jeg så prisen på en topp jeg prøvde! 900 kr!!! Jeg trodde dama var gal jeg... Skal reise på Lineus på Brandbu, Vero Moda har visst masse mammaklær som er billige, og de klærne har de visst der.

 

Ungen kommer visst når den selv vil ja, uansett termindato. Fastlegen sa at fra første juni måtte jeg ha bagen klar, for han mente at minsten allerede kunne komme da... Jeg ser sååååååå frem til den dagen jeg kan ta med meg bagen og reise på sykehuset... Samboern er kanskje ikke sååå begeistret enda for akkurat det med sykehuset.

 

Har fortalt det til de fleste, for det begynner å syns godt, men det har vel vært mye rykter om det ettersom min svigermor ikke klarte å holde munn om det.. Me men.. Jeg syns det er kjempespennende.. Jeg har en følelse på at det er en gutt, men jeg aner ikke.. Har jo aldri vært gravid før, så jeg legger merke til stort sett den minste forandring.. En venninne mener det blir jente, mens ett par andre mener det blir gutt.. Spennende og se på en seinere UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Trine! =0)

Her igjen jeg. Er så spent på morradagen nå. Skal jo på UL. Håper det er utvendig UL. Er ikke så fryktelig glad i den staven..æsj! Men men.

Ja, ikke sant mammaklær er dyrt?! Men jeg skjønner ikke hvorfor utvalget ikke er større. På en liten plass, sånn som her jeg bor (12000 innb.) finnes det knapt mammaklær. Tror ikke de har mer i Trondheim heller. Jeg var der i forrige sv.skap og dro på CitySyd. Storsenter i midtnorge. De hadde så lite at jeg bare måtte kjøpe noe jeg ikke likte, kun for å ha noe å ha på meg. Helt forferdelig.

Det vises ikke så veldig på meg enda. Vises kanskje bedre lengre opp på magen enn nede faktisk. Merkelig det der. Jeg er ingen sylfide så jeg er glad hvis jeg legger på meg så lite som mulig. Er 74,5kg nå og er 168cm. Sier seg selv at jeg kommer til å bli stor. Jeg var 90kg på slutten begge forrige gangene. Men da var jeg lettere i utg.punktet. jeg får prøve å holde meg unna mye godterier og brus.

Det er ingen hemmelighet her heller lenger om graviditeten. Nå vet de det på jobb, og familien vet det og... ja da sprer det seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen ;)

Lykke til såååå masse!!! Blir spennende og høre fra deg etter du har vært på UL. Jeg er ikke noe glad i denne innvendige UL jeg heller.. så jeg håper jeg slipper den om en uke..

 

Mammaklær er dritdyrt.. Jeg bor på et sted med 6000 innbyggere, og må reise til Sandvika for i det hele tatt og se etter klær som er greie.. Jeg gråt mine modige tårer i bilen hjem sist jeg hadde vært der.. Ikke en DRITT av det de hadde utstilt som de hadde der, og det var blant annet en kjempefin topp som jeg kunne tenkt meg og hatt til jeg skal på julebord. Men men.. Sånn er det bare..

 

Skal ta nye bilder og legge ut i dag, så det skal bli spennende og se hvordan jeg vokser fremover. Jeg veide 51 kg sist jeg var hos legen og er 169 høy, så jeg har ikke akkurat så mye kjøtt på beina.. Hesten og treninga sin skyld.. Hehe.. Tror jeg kommer til å få skikkelig fotballmage ;)

 

Lykke til i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Trine =0)

Ja UL viste ingen avvik i dag ihvertfall. Så, so far so good! Var først til UL, så blodprøve, deretter til jordmor og til slutt til spesialist. Blir fulgt ekstra nøye pga daglige medisiner som jeg tar. Vil ikke skuffe deg, men jeg måtte ta både utvendig og innvendig UL. Så du skal ikke se bort ifra det du heller hvis du skal til tidlig UL.

Ul-dama var ikke sikker på om det var en "tissetass" eller klitoris hun så mellom beina til fosteret, så hun ville ikke si sikkert. Men jeg tror det var en hankjønn jeg da.

Det var skikkelig artig å se den aktive lille krabaten der inne. De bittesmå fingrene og tærne, se hjertet som slo og den bittelille nesen.

Kommunen jeg bor i høres ganske stor men jeg bor på et lite sted i denne bygda. På den lokale skolen hvor jeg jobber har vi ikke mer enn i overkant av 200 unger. Så dette er bondelandet Trine. Men jeg trives. Moro å ta en dag inn til byen, men såå godt å komme hjem.

Nå sitter jeg her hjemme mens sambo måtte ut på jobb. Han har telefonvakt nå, og da er det bare å rykke ut når de ringer.

Må vel finne senga snart, ny dag i morgen.

Du trenger ihvertfall ikke være redd for å bli overvektig etter svangerskapet,Trine. Med en sånn vekt ville du kanskje ha godt av at fem seks kilo satt igjen. (Du kan gjerne få noen av meg=0) Vi er alle så forskjellige. Du er flink som trener. Det er ikke jeg flink til.

 

Men du, vi bimmes da, Tøffe Trine. Ikke slit deg ut! Ta vare på deg sjøl =0)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ, så spennende og se nurket bevege på seg da!! Sist jeg var på UL så vibrerte den bare, hehe.. Ganske fasinerende når man så hvordan hjertet slo.. Så jeg kan ikke si annet enne at jeg gleder meg fryktelig til tirsdag kl 14. Trodde ikke de kunne se kjønnet såååå tidlig, men da kan de jo kanskje se litt da ;) Utrolig spennende... Jeg har en følelse av at jeg har en liten gutt i magen, men jeg har jo ikke peiling. Hehee.. Nå gleder jeg meg bare enda mer til å se knøttet etter det du har fortalt!!!!

 

Jeg bor også på bygda og stortrives med det. Jeg hater storbyer, har alltid gjort det... Samboer er odelsgutt, så det spørs vel om det blir en stor gård på oss om noen år. Akkurat nå bor vi ca 600 meter i luftlinje fra svigers. Men to jorder som skiller oss, og ingen snarvei ned.. Hehehe.. Men de kommer aldri på besøk uansett, for her inne er det røykeforbud.

 

Hm.. Hva er det samboern din jobber med da?? Hjemmevakt er skikkelig kjipe greier altså.. Hadde mye av det da jeg var leder i hj.spl. Hehe.. Nei, kan godt sitte igjen med noen kg, men vil ha det ett sted som man lett kan skjule. Hehe. Neida, men genialt å få bebis på sommeren da, mye lettere for å gå ned i vekt etterpå når man kan kose seg ute på trilleturer osv..

 

Jess, vi bimmes. Ta vare på deg selv du også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trine! =0)

Så koselig å se at du hadde skrevet til meg i dag også! Ja ultralyden var bare kjempespennende! Når du skal i neste uke, så ser de sikkert enda mer til deg enn hos meg i går. Det er utrolig, men de utvikler seg mye på en uke.

Ja gøy på landet sier jeg også. Det er godt å bo i hus og ikke bo i en leilighet i ei blokk i en storby. Mange kjenner ikke naboene sine engang i byen. Byfolk hilser ikke på hverandre og er fryktelig selvopptatte. De klager på mye mer enn det "bønder" gjør. Jeg er oppvokst i Trondheim, men mener det jeg sier allikevel. Jeg er glad ungene mine kan vokse opp her istedet for i byen.

Samboeren min er elektroinnstallatør og i firmaet han arbeider har de døgnvakt (en ukes vakt) som deles mellom tre personer. Det kan bli hektisk til tider. Også for den som er hjemme og må ta seg av ungene. =0)

 

Ja du har rett i at det er en fin tid å få barn på, vi har valgt. he he...Har ett vinterbarn og ett høstbarn fra før, så nå passet det med vårbarn tenkte jeg. ( Liksom det' ja)

Nei Trine, klokka er straks halvett om natta. Jeg må krype oppi loppekassa. -Har fri i morgen, men jeg er sliten.

 

Vi bimmes, Trine!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen!!!

Gratulerer med hoppingen over til tri 2! Jeg kommer etter i morgen ;) Og jeg er såååå glad for det. Skal til jordmor i morgen, så det passer egentlig bra!

 

Kjipt å ha en mann som har vakt innimellom.. Her var det motsatt, da jeg jobbet som leder i hj,spl hadde jeg stadig vekk bakvakter når det ikke var andre sykepleiere på vakt.. Og da måtte jeg være kun 20 minutter unna... Ble en del utkallinger på nattevakter.. Kjedelige greier, men tjente jo rått på det! Men samboern ble lei av å bli vekket om nettene, så det endte med at jeg la meg på sofan som regel. Men nå slipper jeg det maset.. Satt sammen med en hjelpepleier på jobb i går kveld og så på turnusen utover. Så sier jeg til han:" Jaja, vi skal jobbe 17.mai sammen også vi!" Men så kom jeg på at jeg skal jo ut i permisjon! Hehehe.. Smarte meg altså!!Hihihi..

 

Hehe.. Du får ett barn på hver side av året du nå da? Genial planlegging du har gjort der altså! Hehehe

 

Jeg får komme meg på butikken en tur jeg. Skal på seinvakt, så jeg må vel handle litt før jeg drar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Trinemor =0)

Så du er på senvakt du nå? Sliter og jobber. -Håper du passer på å ikke løfte tungt nå da. Du må passe bekkenet ditt. Det er ingenting å spøke med. Bekkenløsning er et helv... Jeg har hatt det og kjenner antydninger allerede. Så jeg kommer til å spørre jordmor om jeg kan få bli meldt på gravid-svømminga som foregår på sykehuset i distriktet. Var det sist. Kjempekoselig å gå på gruppe sammen med andre gravide og ikke minst treffe jordmødrene ved avdelingen, - før fødselen. Så kjekt.

Ja 17.mai ja - jeg har også regnet med at vi går ut i permisjon da. 3 uker før fødsel vettu. Blir fint det.

 

Nei, jeg må vel finne på noe til middag før gubben kommer hjem. Hater å finne på middag. Så vanskelig å finne på noe nytt hver dag...Har du tips så kom med det. (Men du er jo på arbeid nå *sukk*

Vel, vi bimmes. Ta godt vare på deg sjøl!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er vel snart hjemme nå. Sliten etter jobben tenker jeg. Straks er du over på 2.trim du også ( etter 2400!!!) Og da kan vi fortsette der fra ditt neste innlegg.

 

Sneiks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du!!!

Jeg rekker et lite innlegg her før jeg hopper over til tri 2. Er litt spent på hva som skjer hos jordmor i morgen.... Av alle lure tider har jeg fått kl 8!! Etter TO seinvakter, og skal på seinvakt i morgen. så det blir nok bare å dure hjem og sove en time eller to etter jeg kommer tilbake derfra..

 

Apropo bekkenløsning.. Jeg har hatt skikkelig vondt i ryggen de siste dagene, men jeg har en runde med det hvert eneste år før jul.. Etter en yrkesskade som hjelpepleier.. Så jeg håper at det er det jeg kjenner og ikke bekkenløsning.

 

Middag er pyton.. Urk.. Er så lei av å finne på middag støtt.. Er ikke så mye hjelp i samboer :D Hehhee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Da er vi her inne samtidig =0).

Leser at du har hatt ryggproblemer fra før, og håper at det ikke blir verre for deg. Ikke lettere akkurat med en vond rygg eller hofter/bekken når man blir tyngre hele tiden. Hør med jordmor om det ikke finnes sånn svømming for gravide eller annen trening for gravide i din nærhet. Greit å melde seg på tidlig for å forebygge.

 

Blir kjempespennende for deg da, i morgen hos jordmor. Jeg har ikke vært hos den lokale jordmora enda. Egentlig så gleder jeg meg ikke til å gå til henne heller. Hun er litt, hva skal jeg si - snedig. Men men, det er jo spennende å se når hun krysser av for symfysemålene hver gang da, se at magen vokser.

Du må fortelle hvordan det gikk etterpå!

Jeg skal på jobb i morgen. Er ferdig 1430 så det er ikke så lange dager jeg har. Er "bare" skoleassistent. Så jeg har ikke ansvar med bøker, planlegging osv.

Jobber på småtrinnet og trives godt med det. Førsteklassingene er jo bare helt herlige! De kommer løpende mot deg og kaster seg rundt halsen din. Forteller at de har savna deg hver mandag, eller når du har vært syk. Og så tillitsfulle. -Jo jeg håper jeg får være på skolen lengst mulig i svangerskapet. Godt å være aktiv. Tiden går jo så mye fortere også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Ja, jeg skal spørre jordmor litt om det i morgen tror jeg.. Orker ikke å få ryggproblemer så tidlig i svangerskapet. Magen vokser og blitt en søt liten kul der, så det skal bli spennende og se hvor mye den vokser utover. ;)

 

Jeg har hørt at den lokale jordmora her er kjempeflink og alle gravide syns hu er kjempeflink. Skal legge igjen en rapport inne på TRI 2 :D Hehehe.. Begynner på jobb kl 14.30 jeg da.. Urk.. Er lei av seinvakter nå altså.. Blir slitsomt å komme seg opp fredag morgen.. Hehe

Vi skravles i morgen ;)

 

Nattaklem fra meg og nurkis ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...