Gå til innhold

Hvor gamle er di når deres første tenner kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttn min på en måned har begynt å tygge på knyteneven sin-vil ikke ha pupp eller smokk,så det er ikke derfor..det virker som det klør veldig. Er ikke det veldig tidlig eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her inne som har barn som vet når di fikk tenner...?Hmm..

Skrevet

snuppa mi på 3,5 mnd har drevet med det lenge, men ingen tegn til tener enda. men det er jo barnas måte å bli kjent med verden, da... tygge på ting...

Skrevet

Gjennomsnittet er vel 6-7 mnd. Men noen er født med tenner og andre er tannløse til de er året.

Skrevet

1 mnd er vel tidlig. Men sønnen min hadde to små hvite skarpe bittesmå tenner nede når han ver 3,5 mnd!!!! Nå er han 8 mnd og har 2 nede, 4 oppe og en jeksel på vei ut oppe....

Skrevet

Snuppa her fikk den første tanna når hu var 7mnd, og da hadde hun gnagd på hendene sine i mange mnd allerede, så det kan ta lang tid selv om de begynner tidlig med hendene i munnen=o)

Skrevet

Han fikk 2 tenner når han var 5,5 mnd.

Hjørnetennene har ligget og sprengt siden han var 2 mnd. ca. og de ligger fortsatt og sprenger. Han har klødd i gommene siden han var 2 mnd.

Skrevet

Guro fikk sin første tann da hun var 9 mnd, men hadde tygget og gnagd på hender og ting i mange måneder alt.

Det at de tygger på ting er jo bare en del av utviklingen, de sanser med munnen :) (det er det man kaller "den orale fasen"...)

Skrevet

Celine var 3mnd+1uke da hun fikk sin første tann ... er nå 6,5 mnd og har 8 tenner ...

Hun begynte å sikle og klø veldig fra hun var 1 mnd

Skrevet

Ca 4 1/2 mnd var tulla mi da ho fekk si første tann, og 6 mnd da ho fekk si andre tann. Ho siklet mykje frå ho var ca 3 mnd

Skrevet

Poden her var 6 mnd når første tann kom...da hadde han tygget på hånda og siklet som fy i flere mnd.

Skrevet

Snuppa mi på 4 mnd har alltid hånden i munnen, men har enda ikke sett tegn på at det skal komme tenner (heldigvis.......)! Men sønnen min fikk ikke tenner før han var 9,5 mnd.

Skrevet

guttungen klødde i tennene fra han var ca 1,5 mnd til han var 5 mnd,da kom tanna..unger kan klø lenge,smør med dentinox.. :)

Skrevet

Poden min var 9 mnd når første tannen kom,nå er han 10 mnd og venter tann nr 3:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...