celi** Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 var på 6 mnd kontroll her om dagen ( litt forsinket kontroll for hun er 7 mnd i dag) men hun er nå 70 cm og veide 9200 gr.. legen syns hun var tykk.. hvor mye veide deres og hvor store?
Gjest Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 What ? Var på 6 mnd. kontroll , da var han 9,6 kg og 70 cm lang. HS syns han er kjempe fin og ser absolutt ikke tykk ut. Noen har tung beinbygning mens andre har lett. Syns det var drøyt å si at babyen din var tykk.
celi** Skrevet 18. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2006 ja, du kan si jeg fikk litt hakeslepp...men vi syns absolutt ikke hun er tykk..har sett mye tykkere barn. han sa også :` kommer nok til å gå det av seg når hun begynner krabbe```. så han var ikke direkte negativ...men sa faktisk at han syns hun var tykk :-)
hAndy Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 tji hi:) min lille pjokk er 5,5 mnd og nermer seg 10 kilo med stormskritt. Har alltid vært en stor gutt, men ser bare god og sunn ut.
♥Prinzessin♥ Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Nei, dette med tung beinbygning stemmer ikke. Skjelettet veier lite selv om man er kraftig bygd, og dette har derfor liten eller ingen innvirkning paa vekta.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Minstemann her var 9,5 kg da han var 4 mnd, og fikk ingen kommentarer på det.. Babyer er like ulike som folk flest!!
SuperGlad Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 Jenta mi har ikke vært på 6 mnd kontrollen, skal på onsdag å da er hun 6 1/2 mnd, men da vi var på 5 mnd kontrollen var hun 8500 gr å 68 cm. Alle synes hun er tykk, jeg også å jeg tar det som et kompliment jeg :-) Hun er nydelig å tykk, akkurat slik jeg elsker at babyer skal være, for meg er det et sunnhetstegn! Å det at jeg har klart å oppfostre et så stort å herlig barn på de speilegg til pupper jeg har (ja åsså grøt på kvelden i et pr mnd nå) ja det er jeg kjempestolt over! Deilig og rund er jenta mi :-)
jubajuba2 Skrevet 18. november 2006 #8 Skrevet 18. november 2006 Huff skjønner ikke at han kunne si det!
Gjest Skrevet 18. november 2006 #9 Skrevet 18. november 2006 Da minsten var 70,5 cm (da han var 4 mnd) var han 9350g, og fikk ingen kommentarer på at han var for tykk da. Det var riktignok på bare morsmelk da.
Gemini77 Skrevet 18. november 2006 #10 Skrevet 18. november 2006 På 8 mnd kontrollen var lillegutt 77 cm lang og 9035 gram..
Expat Skrevet 18. november 2006 #11 Skrevet 18. november 2006 celi* hva får barnet spise? Er hun et mm barn kan de være kjempetykke og alt det er er beskyttelse igjennom en hard forkjølelsesvinter. Det er SÅ bra å ha litt å gå på, det sier jeg av erfaring!!!!!!!
celi** Skrevet 18. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 18. november 2006 hun får mme,grøt og litt middag (er ikke så glad i middag)
Mamma´n til A og F Skrevet 18. november 2006 #13 Skrevet 18. november 2006 Min jente var 69 cm og 9.2 kg på 6 mnd kontrollen. Legen smilte og sa hun hadde gode, myke lår. Hun hadde kun fått mm frem til da, og det er ikke så lett å begrense syns jeg. Barn må få mat til de er mette, og når de blir mer mobile renner det oveflødige av. Kos deg med koseklumpen din du! Det gjør jeg:D
Lille Ollebolle Skrevet 18. november 2006 #14 Skrevet 18. november 2006 Ville bare kommentere at det virker som det er jente-babyene som får kommentarer på vekten??? Noen andre kommentarer på dette? Er det slik at guttene "skal" være store og sterke, men jentene må krabbe av seg kiloene allerede som babyer.....?
Expat Skrevet 18. november 2006 #15 Skrevet 18. november 2006 Så får du i samarbeide med hs sette opp "riktig" plan da, det hender at mme barn tilfredstiller sugebehovet sitt med flasken, man trenger da ekstra vann. Men det kan som sagt hs alt om! Men som sagt, det er godt å ha litt å gå på ved vinterens start!
Mamma´n til A og F Skrevet 18. november 2006 #16 Skrevet 18. november 2006 Tror det er større fokus på "store" jenter ja. Når jeg var på helsestasjonen var det flere som kommenterte størrelsen. Var også andre foreldre som spurte om jeg ammet....og hvor ofte!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #17 Skrevet 18. november 2006 Henger meg på expat. Mme babyer får dette kunstige fettet i seg, og det er lett å suge av flaske. Ofte har de et sugebehov og ikke etr eelt matbehov som gjør at de vil ha mer... Gi vann når hun har drukket anbefalt dagsmengde med mme. Mme KAN gi overvekt hos barn, siden dette kusntige fettet ikke så lett preller av seg...... Sorry dette altså, men en skal faktisk være foriktig med for mye mme, mne synes godt legen kunne brukt et annet ord enn feit. Feks. "godt hold". MEN godt hols er en positiv ting, og viss legen faktisk synes ungen din var "oevrvektig" er det ikke lett heller med ordvalg. Iallefall, ikke tenk så mye på det....gi melk og grøt, men begynn heller å gi litt mer vann enn ellers....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå