Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Gikk tur i går i nabolaget. Så inn til folk og ser at alle har det helst strøket i stua. Hos oss er det alltid rotete, selv om jeg føler jeg går å rydder hele tiden. Vi tørker støv og vasker så og si hver uke. Når lillegutt sover på dagtid i ukene, springer jeg alltid rundt i huset og vasker klær, henger opp klær, tar inn posten, tømmer boss, tar ut av oppvaskmaskinen osv. Får ikke tid til mer.....Hvordan klarer folk å ha det så fint å ryddig hele tiden? Er det bare vi som har det sånn? Stuebordet er alltid full av ting og rot her. Vi rydder 1 gang i uka, men dagen etter er det like rotete igjen. Tror vi trenger noen inspektører som kan komme å hjelpe oss...... Jeg blir litt deprimert av det!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 dytter denne i håp om at ikke alle har det perfekt hjemme
newdawn Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Sånn er det her også, er rotete med en gang etter jeg har ryddet, men det går ikke an å ha det strøkent hele tida når du har tre barn med diverse leker og greier. For ikke å snakke om kjøkkengulvet etter vi har spist, smuler hele tida! Så du er ikke alene!
Hidjey Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Da skulle du ha tatt turen innom leiligheten min altså.. Herrejemeni som det ser ut her! Og jeg har fortrengt at jeg rev ut ALLE klærne fra skapet i går, på jakt etter en topp som jeg ikke fant. Etter ti minutt med banning og kjefting kom jeg på at jeg har lånt den til søstra mi.. Så ja, her er det BOMBA!
mamma og my Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 her i huset har vi magisk rot som ikke lar seg rydde bort, men svever tilbake til feil sted etter kort tid. Helt av seg selv...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Vi har det ikke strøkent hele tiden vi heller, men vi rydder minst en gang om dagen. Vi går aldri å legger oss med rotete hus i hvertfall. Støvsuge må jeg nesten hver dag pga alle dyrene og ellers gjør jeg rent et par dager i uka (er for mye folk og dyr på for liten plass). Utover det må jeg si jeg er sjokkert over alle som har det så rotete jeg! Vi er ved flere anledninger blitt invitert hjem til folk, hvor det ser ut som lynet er slått ned. Både rotete og møkkete.... Stikker du innom uten varsel er det så sin sak, men blir du invitert forventer du kanskje at huset er forsøkt ryddet og vasket ihvertfall. Sånn sett kan jeg berolige deg med at du absolutt ikke er alene!
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 her ser det ut som lynet faktisk har slått ned. lille jenta mi sover maks en halv time på dagtid så rekker lite. sambo er rett og slett ubrukelig når det gjelder rydding, hiver rundt seg som en hel barnehage. her er aldri ryddig...og det blir jeg super deprimert av:( så HI du har min dypeste medfølse. klem
Gjest Skrevet 18. november 2006 #8 Skrevet 18. november 2006 Vi har det alltid ryddig, men jeg har virkelig rydding på hjernen. Regner med at det blir mer rot når det kommer flere leker i hus, hun er bare 4 mnd enda.
Gjest Skrevet 18. november 2006 #9 Skrevet 18. november 2006 Rot er det vel i alle hjem. Men kanskje hvis du rydder litt oftere enn en gang i uken? Det var jo ikke så veldig ofte.. Men det er ikke lett med små i huset. Det er alltid ting etter tulla her, enten det er gulpekluter, rangler, en smokk eller tre eller klær.. I tillegg til vårt rot, hehe=)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #10 Skrevet 18. november 2006 vi rydder jo alltid når vi skal få besøk, og det er alltid reint nok her, men det er akkuratt som vi ikke er så flinke til å vite hvordan vi skal oppbevare ting i huset...hadde nok hatt behov for en profesjonell som kunne kommet hit og sagt hva vi skulle kjøpt, og hvordan vi skulle møblert i rekkehuset for å få utnyttet plassen, og hvordan vi kunne stuet bort ting HI
belli72 Skrevet 18. november 2006 #11 Skrevet 18. november 2006 Det er vanskelig å holde orden med en gang man har flere barn, det kan jeg underskrive på! Jeg rydder og rydder, men så fort vi har vært ute en tur eller spist - så er det helt bomba! Tror det er et problem i alle hjem med flere barn på over et år, jeg. Vi må nok leve med det inntil de blir store nok til å rydde etter seg....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #12 Skrevet 18. november 2006 Der er du inne på noe særdeles vesentlig HI. Vi hadde det litt slik som dere. Intill jeg så lyset......hvis jeg kan si det slik Dermed var det å gå til innkjøp av diverse oppbevaringssystemer (ikea) og hyller, og innrede bod og garage på en slik måte at vi har både bedre plass, ting ble systematisert og organisert...bedre oversikt og mindre rot. Og så gjelder det å tenke smart. Dom feks jeg har 7 blomsterpotter som skal vestes på veggen, som jeg hadde stuet inn i boden, forde jeg ikke skulle ha blomster oppi dem, jeg tok rett og slett og spikret opp 7 soiker heilt øverst på bu-veggen, over døra...og vips, der er de ute av syne, og ute av veien. Men hverdagsrotet som samler seg på stuebordet, er jo slikt som man ikke kan pakke bort i boden. for det er gjerne slikt som fjernkontroller, ( dig fotokamera, en snørrklut, babycallen, se og hør, en sokk, og en smokk, og ett glass som er det som er på bodet mitt akkurat nå....). MEN, jeg gikk igjennom skuffer og skap, og fikk ned i boden alt som skjelden er i bruk, ( som den store foodprosessoren min som brukes 2 ganger i mnd kanskje, og takka mi, alle de dvd-filmene som vi aldrig ser på, og de ørten lysmansjettene som i fler år okuperte tredje siste skuffen på veggseksjonen.....) slik fikk jeg frigjort en del skuffer og skap. Og vi kjøpte en pen komode til å ha på stua. Og dermed har vi masse "ny" plass....og en skuffe til alle fjernkontrollene, og bare 1 fjernkontroll (multikontroll,smarte greier foresten:))på bordet, og en skuffe der se og hør, og andre ukeblad ligger. Og ett par skuffer til sånn hverdagsrot som man rett og slett bare har og ikke hører til i en spesiell "boks" hvis du skjønner. Men du bør nok rydde ,mer enn en gang i uka. Rydder nok omtrent 1 gang pr dag jeg da, men bare sånn lett rydding . Og da mener jeg overflate-rotet altså. Så tar vi husvask 1 gang pr uke, og ellers ved behov. Ehem....kjøkkengulvet vasker jeg hver dag.....og det er like smulete og møkkete hver dag...urk. Men nå sier jeg slett ikke at jeg bor i ett av de husene du så der det var så strøkent, for her er slett ikke altid strøkent, men jeg har funnet ut at etter at boden ble organisert og systematisert med bokser og oppbevaringssystemer, og vi dermed frigjorde masse plass i skuffer og skap på kjøkkenet og på stuen, så har vi mer plass der til hverdagsrotet...... Du vet, når de skuffene og skapene var opptatt, hadde ikke hverdagsrotet noen plass å gjøre av seg, og DET ER DA DET FLYTER............. Men, noen kameler har jeg også måttet svelge etter hvert, for nå her vår datter blitt 11 måneder, og det merkes i huset. Hehe. MEN, en annen viktig ting, prøv og ikke se LEKER som rot. Og så er det nok lurt å ta en tipp på lekene dersom stuen flyter over av leker..........Ta bort det barna strengt tatt ikke bruker.... Vel, dette var noen av mine tips..... Har mange fler, men nå er pappan ferdig å bade veslejenta, og det er kveldsmat på programmet her. Klem.
Gjest Skrevet 18. november 2006 #13 Skrevet 18. november 2006 Kan trøste deg med at det stort sett er rotete hos oss også, både i stuen og dei fleste andre rom. Stort sett eg som vasker og støver, noko som irriterer meg til tider, så derfor let eg det av og til berre vere rotete.
Luca Skrevet 18. november 2006 #15 Skrevet 18. november 2006 Vi har det vel ganske ryddig her hjemme, og har som hun over her oppbevaring til det meste. Så nesten alt som kan ligge på bordet, har en fast plass å være. Vi har vaskehjelp hver torsdag, og da går jeg over alle rommene før hun kommer. Vil at det er helt ryddig, så ikke hun bruker tid på å riste tepper, ta opp ting fra gulvet osv. Så på den måten får jeg ryddet opp i ting som kan ligge, særlig på vårt soverom blir det liggende ting:-) Hver kveld etter at barna er i seng, rydder vi opp i leker og på kjøkkenet der vi oppholder oss mest. Så det kan ligge ting og flyte på benken osv i løpet av dagen, med rundt 1900 blir alt ryddet opp. Vi har en roteskuff, og der havner alt som vi ikke vet hvor skal, "på-vent-ting og tang" papirer osv. Går igjennom denne innimellom, så det blir plass til nytt rot..hehe. Legger ting som skal ned i trappen, så nestemann som skal ned tar med seg, og gjør det samme med ting som skal opp. Så føler at vi på tross av 3 barn i huset(og hun på 17 år er ihvertfall ike noe husmoremne) har det ganske ryddig og greit her. Rydder også barnerommet hver kveld, som oftest sambo, men får ta oss i nakken og involvere snuppa mer i det. Så føler ikke at jeg bruker så mye energi på rydding, men vi rydder jo begge to og det går greit. Hadde blitt sliten hvis det var masse rot her, må få det unna:-) MEN, inneboden vår flommer over med en gang så den må vi også rydde med ganske jevne mellomrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå