Gå til innhold

Fikk en litt dårlig nyhet angående amming jeg..

Anbefalte innlegg

Jeg har hele tiden visst at jeg ikke ble ammet,men fikk idag vite at verken tante(søster til mamma) eller mormor har hatt melk!

Trenger jo nødvendigvis ikke å skje med meg da.. Men det virker jo som det er arvelig?

Har veldig lyst å amme!

Fortsetter under...

har også hørt noe om at det kan vere arvelig. hos meg er det sånn at jeg har melk i overflod i fire til seks uker så er det stopp. som og slå av en bryter. sånn var det også med mamma.men jeg er en evig optemist og håper at denne gangen varer det lenger. lykke til

Annonse

Det skal du ikke bekymre deg over. Verken min mor, søster eller bestemor hadde noe særlig med melk, min tante hadde derimot fløte i to år. Det er altså ikke nødvendigvis slik at det gjelder deg også, iallefall det jeg trøster meg med:)

Si ifra på sykehuset og krev at du får skikkelig ammeveiledning med en gang. Ta kontakt med helsestasjon når du kommer hjem hvis du blir engstelig. Om mor er bekymret, stresset osv kan det gå utover produksjonen av melk. Det betyr ikke at du ikke kan amme!!!

Gå på biblioteket og lei opplysningsvideoen om amming og les om amming, så vet du hva det dreier seg om før du skal begynne med det!! Jo bedre man er forberedt, og jo mer man kan om emnet, jo større er sjansen for at det går helt fint:)))))

Lykke til:)))

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...