Gå til innhold

Klippe navlestrengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel et spørsmål til de som har født før. Jeg lurer på om det kan være mulig at jeg selv kan klippe navlestengen til min lille når jeg har født, dersom ikke mannen min vil?

Vi har snakket litt om det, jeg og mannen min, og han vil ikke klippe. Han tåler ikke mye blod og sånn og er redd for å bli dårlig. Kan jo hende han ombestemmer seg, men dersom han ikke gjøre det har jeg lyst til å gjøre deg selv.

Er det noen som har gjort det eller vet noe om det er mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det skal gå i orden det ja:) Ingen forskjell i om du selv gjør det eller pappaen. Kan hende det blir hos oss også, Pappan er ikke noe særlig gira på å gjøre det og da må han jo få slippe.

Lykke til og du får helt sikkert gjøre det selv når du vil!:)

Skrevet

Så godt å høre at det ikke er bare jeg som har det sånn. Min mann tror han er den eneste her i verden som ikke vil klippe navlestengen, for alle andre pappaer sier at det er så spesielt. Og det er det jo også, men jeg vil ikke at han skal gjøre noe han ikke er komfortabel med. Skriver en liten lapp jeg kan gi til jordmor jeg. :) Så får vi jo se når fødselen er over.

Skrevet

Dytter litt på denne jeg :)

Skrevet

min mann var også fast bestemt på å ikke klippe...men så fikk han saksen i hånda, og det var jo gjort på et blunk. tenkte ikke noe mer over det. Han syns ikke etterpå at det var spessielt ekkelt, men fikk ikke noe særlig ut av det heller. men jeg var litt glad for at han gjore det!

Skrevet

jeg klippet min egen navlestreng =) mannen min ble så svimmel når hodet til bebyen kom at han ble sendt ut, så de ikke hadde han i tilleg =) Så jeg tok saksa og klippet over den, ble litt glad at det var meg som gjorde det, for på en måte symbolisere avslutningen på et vakker svangerskap og fødsel. Da var liksom sirkelen brutt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...