Gå til innhold

andregangsfødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle andregangsfødende.

Hvordan går det med graviditeten? Hva er likt og annerledes denne gangen? Positive og negative erfaringer?

Jeg føler meg mye mere sikker denne gangen. Veldig deilig å ikke bekymre meg så masse. Men alikevel er jeg like spent....spent på den lille, hvordan hun/han ser ut og hvordan hun/han er...kan nesten ikke vente! Det eneste som er litt nedtur er at jeg fikk høre forrige gang at jeg var så fint gravid...var ikke mye ekstra fett å spore, bare en søt liten mage...denne gangen er det såpass med ekstra ballast at folk fortsatt tror jeg bare er feit! Men det er jo tross alt ikke noe å klage over da det er ganske selvfoskyllt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå føler jeg at jeg har vært gravid i to år snart da...hehe.. får to tette... 20 mnd i mellom.. så er vel egentlig litt lei... og jeg bare i uke 27...så lenge igjen... Jeg har vært mye mere sliten og trøtt denne gangen... og ikke minst kvalm... var ikke det sist...

Men jeg også føler meg mere sikker denne gangen... og vet hva jeg skal kjøpe og hva jeg ikke trenger å kjøpe... Lært av mine feil..hehe.. Gleder meg til å få ut denne lille gutten.. samtidig som jeg tror det kan bli veldig slitsomt....

Skrevet

Hei!

Jeg får også to med 20 mnd mellom mine, så jeg husker godt hva som skjedde sist! Jeg er også roligere nå, men like spent. Mye mer kvalm denne gangen. Har kjent litt til bekkenløsning siden uke 5. Magen syntes tidlig denne gangen, måtte fortelle nyheten til de nærmeste i uke 8 allerede! Ellers går det egentlig greit. Slitsomt med lite søvn pga Lillegutt, kjenner at jeg har behov for å sove mer enn vanlig! Ellers er jeg i en veldig hektisk fase akkurat nå! 5 eksamener på tur og orden før jul samtidig som vi har kjøpt oss rekkehus som pusses opp for harde livet. Innflytning 1 desember. Har ikke så mye tid til å kjenne på vondter og symptomer nå nei! Ser sinnsykt frem til at julefreden skal senke seg over oss! Skal bli godt å puste ut!

Lykke til videre dere andre!

Skrevet

Hei jenter:)

Må si at tiden går mye fortere denne gangen, enn nr en:) Det er 5 år siden jeg gikk gravid sist,så kunne ikke huske at de sparkene i magen vare så deilige:)

Jeg har akkurat det samme svangerskapet nå som sist, det eneste som er forskjell er at jeg har begynt å få tegn til bekkenløsning, men er 24+4 idag og forhåpentlig vis så blir det ikke noe spesielt værre.. Jeg var 10 kg lettere denne gangen når jeg ble gravid, og er fortsatt 10 kg under enn sist, noe jeg er veldig glad for.. For med nr en la jeg på meg 15 kg på et år, når jeg hadde møtt min kjære samboer, også ble jeg gravid og la på meg 26 kg til.. Men klarte å gå ned alt + de ekstra 15.. Så ligger litt bedre ann denne gangen, selv om jeg har lagt på meg 8 kg til nå.. Men hvor ofte kan man kose seg, sånn som nå:):):)

Lykke til videre jenter!!!

Skrevet

dette er helt annerledes enn første.. sist var jeg kvalm fra ca 4-5 mnd og varte ca 1 mnd, men nå har jeg vært kvalm fra 4 uke til 10 uke.. magen viste seg veldig raskt.. vanskelig å skjule.. sliter mye med bekkenløsning og nå. gjorde ikke det sist.. ja et helt annerledes svangerskap.. vet enda ikke hva det blir.. får ikke vite det før 14 des.

føler meg også mer sikker denne gangen. litt mer trygg nå!!

men hvem er det som klager:):) he he.. ellers er alt bare bra..

ha en fin lørdagskveld jenter:):):)

Skrevet

hei!

jeg venter også nr 2 nå. har en gutt på 5 år i fra før, så det er lenge siden sist! :)

det er deilig å være gravid igjen. denne gangen er livssituasjonen min helt annerledes enn under mitt første svangerskap. første gang gikk jeg hjemme, og denne gangen er jeg student.

mitt første svangerskap var helt perfekt! jeg var bare kvalm i et par dager den første tiden, på slutten var det litt tungt, men det var det! denne gangen har jeg litt bekkensmerter, jeg har vært mer kvalm og humøret svinger som bare det! stakkars min kjære, men heldigvis er han tålmodig med meg. :)

har det egentlig bare bra nå, men må være forsiktig pga bekkensmertene. synes også at tiden går MYE fortere denne gangen! men det er nok pga at jeg har så mye å gjøre siden jeg er student og har familie. :)

men som jeg sa så er det deilig å være gravid igjen! jeg har for det meste bare positive erfaringer! :) (og er veldig glad for det! :))

lykke til videre til alle sammen!

Skrevet

Jeg får også 20 mnd mellom mine. Begge svangerskapene mine har vært lette. Nå jobber jeg fullt, over hundre prosent, det gjorde jeg ikke sist, det sammen med at jeg ikke har så mange spørsmål om hva som skjer gjør at tiden flyr og jeg rent glemmer at jeg er gravid. Er i sjette mnd og har enda ikke fortalt det på jobben... Gleder meg vilt til den lille kommer, dvs jeg er ikke så begeistret for den første tiden, synes babyene er litt kjedlige de tre -seks første månedene, men de må jo gjennom dem for å bli større. Tulla på 15 mnd er bare helt herlig nå, kan ikke annet enn å konstant smile når jeg er sammen med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...