Gå til innhold

Mme babyer går tidligere enn mm babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men min gutt fikk mm til han var 2 år, aldri smakt mme. Gikk når han var 11 mnd. Så det finnes såklart unntak.......

Men, det sies jo, og det er nok sant det ja, at mme babyer får sterkere kunstig muskulatur pga.mme. Mme bygger opp musklene fortere enn med mm. Så da får de ofte fortere bedre motorikk en mm babyer....men bare en stund da. MM hjelper jo for så masse :-)

MME er jo kunstig fett, og muskulaturen bygges opp fortere enn hjerne, og for mye mme kan gi ubalanse der.... osv. osv.

Dette har vært oppe mange ganger før...... bla bla bla...... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min fikk nesten kun mme etter han ble tre mnd, og han går ikke ennå, og er 16 mnd gammel.

Skrevet

Skjønte ikke helt hvor du ville med dette innlegget egentlig. Denne påstanden har jeg faktisk aldri hørt andre steder enn her inne.

To av mine gikk skikkelig før de var 9 mnd og de 6 andre gikk skikkelig før de var 10 mnd, og ingen av dem har fått en dråpe morsmelkerstatning. Det er i hvertfall tidligere enn alle mme-barn jeg kjenner personlig.

Skrevet

eg har to jenter

hu første fikk mme og gikk da hu var 14 mnder

hu andre fikk mm og gikk dagen før hu var et år

eg trur ikke det stemmer.

uansett veldig bra m mm

Skrevet

Tror nok ikke denne påstanden har rot i virkeligheten, nei...

Skrevet

naaaj.. tviler på at det har noe med mme og mm å gjøre..

Mi er 14 mnd, fått både mm og mme..går ikke enda :))

Skrevet

Denne påstanden er det ikke mye hold i.

Min første sønn gikk da han var 12 mnd og fikk kun mm.

Sønn nummer 2 fikk både mm og mme til han var ca 5 mnd, etter det bare mme, og han gikk ikke før han var 17 1/2 mnd.

Er sikker på at dette bare er noe du har funnet på.

Skrevet

Ikke vet jeg, en lege som sa det til meg.....

HI

Skrevet

Hi,hi morsomt innlegg!!!

Da er ikke jeg medregnet i den statesitikken hvertfall,jeg fikk bare mm og gikk da jeg var 9 mnd...

Det er så gøy når folk kommer med slike påstander synes jeg...:o)

Skrevet

Men finnes unntak.......

Men dette stemmer nok, tror på legen jeg da. Pappa er psykolog, as at dette kan nok stemme han også....

Skrevet

for et teit innlegg. her er det tydeligvis ei som har dårlig tro på seg selv og/eller sønnen sin på de fleste andre områder enn amming, siden hun desperat forsøker å finne på noe for å heve seg over dem som ikke ammer. hun tror sikkert vi som har gitt mme blir misunnelige på at hun har ammet i 2 år, hehe, men for meg høres det heeelt unaturlig ut siden jeg har gitt mme siden min var 5 mnd. og han går ikke skikkelig enda, og nå er han 1 år+2uker. han har ikke vært hverken tidlig eller sent ute med noe som helst akkurat passe. og nyyyydelig er han:)

synes litt synd i hovedinnlegger jeg gitt!

Skrevet

å herregud.... den tok kaka! hehe..

Skrevet

Hehe.... jeg ler! Yngste min er 9 mnd og går selv om hun er fostret opp på mm!

Skrevet

Dette er bare tull!!

Skrevet

he he, takk for en god latter :-D

Ikke bare er påstanden helt uriktig i forhold til alle barn jeg kjenner/noen gang har kjent, men jeg skjønner egentlig ikke hvor H.I vil med innlegget.

Det blir jo bare hengende i løse luften.

Jaja :-D

Skrevet

For et patetisk hovedinnlegg.

Virker som om målet er å irritere på seg noen for å starte en diskusjon/krangel.

Tåpelig

Skrevet

Kun morsmelk. Jenta gikk ved 11 mndr, gutten ved 13 mndr.

Skrevet

Er nå mange snodige innlegg om mm kontra mme, men denne tar nå kaka.

=)

Skrevet

Tviler nå på at dette stemmer jeg da.... Min sønn fikk kun mme fra 3 mnd.. Han gikk da han var 11 mnd, greit det stemmer i forhold til det du sier.. Men jeg er tante til to stykk, en fikk mm til han var 15 mnd... Gikk da han var 9,5 mnd.. Den andre fikk mme, og gikk ikke før han var 16,5 mnd...

Skrevet

hihi... det var rart... min gutt fikk kun mm og han gikk da han var 10,5 mnd :-)

Skrevet

"pappa er psykolog"!?

"Faren min er politi"! ;o) pleide jeg å si da jeg ville "skremme de andre barna i gata..

Vil også gjerne vite hvorfor vi skal stole på en psykologs uttalelser i denne sammenhengen.

Freud sa vel at om babyer ikke fikk suge puppen til mora si, kom det til å bli fryktelig for den ungen senere i livet. Han var psykolog....ja, dem skal man jammen stole på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...