Gå til innhold

Når skal han legge seg (7mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 7 måneder.Han pleide å legge seg kl 19.00 og da sov han til 06 fikk flaske og sovnet igjen til kl 08.00,men nå har han selv klart å forandre dette.Han sovner i fanget mitt som han alltid har gjort kl 18 pga timestilling så skal jeg legge han i senga så våkner han igjen fra 19 - 20..lysvåken frem til 22-23..Umulig å få ham til å sove..han sover jo mye lenger på dagen,men skal jo til dagmamma snart så jeg savner den gamle rytmen..Når legger deres unger seg?

Noen som har unger fra 6 - 8 mnd her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er snart 7 mnd og legger seg kl 19. Sover til ca 7, får da mat en gang mellom 3 og 5.

Sover en halv time fra kl 9, ca 1.5 time fra 12 , og en halv time fra 16. Dette er bare ca og varierer litt.

Legger henne alltid våken i senga si på kvelden. På den måten finner hun oftest søvnen selv hvis hun våkner igjen.

Skrevet

Han legges kl. 19. Hadde faktisk ingen problemer når vi stilte klokken. Han justerte seg etter den allerede første dagen (merkelig). Han sover til ca. 07-07.30 uten mat. Det hender han vil legge seg kl. 18.15-18.30 så da legger jeg han bare og han sover fortsatt til samme klokkeslett.

Skrevet

Hva med å prøve å legge han i senga når han er trøtt ? Mulig han våkner fordi du flytter han fra fanget ditt og over til senga ?

Skrevet

Har prøvd det..uff det blir reine marerittet,jeg har vært så dum å vent han til å bli byssa i søvn.og sliter veeeldig med u slutte med dette.Klarer ikke høre at han ligger der å gråter\hyler..selvom jeg sitter ved siden av..har prøvd det meste..byssinga er best..for han da altså..ikke for min rygg

Skrevet

Min er 7,5 mnd og legger seg kl 19-1930 og sover til ca 08.

Hva med å prøve å ta leggetida kl. 1830 en periode og ta den vanskelige biten med at han skal sovne i senga igjen for deretter og forskyve det til 1900 igjen senere.

Min får lov til å ta en bitte liten dupp før 18 hvis han er stup trøtt. Maks 15 minutter.

Skrevet

Her legger hun seg som regel 20.50. Sover til 6-7 og får littegranne flaskemelk (driver og trapper ned), og sover videre til 8 el. 9. Er 8 mnd.

Syns dere legger barna så tidlig jeg?! Vi legger som sagt lillemor kl 20.50 (hehe, litt VEL spesifikt kanskje, men det er som regel akkurat da hun er trøtt). Når står dere opp? Vi begynner på jobb kl 9 begge to, og har begge bare 2 min til jobben. Vet man sier at "åh, det er så viktig med "voksentid"!", men vi har masse voksentid i løpet av en uke vi så savner ikke noe sånt.

Skrevet

Legger han kl 19.15. Da er han våken, og sovner av seg selv i løpet av 10 min. Vi legger han til det tidspunktet fordi vi har sett at han blir overtrøtt og sutrete hvis vi drøyer. Han sover da til ca kl 05, får pupp og sover videre til ca 07.30...sover mellom 30 min-1 time ca kl 11 og ca en halv time kl 16...Han er 7 mnd om to dager...

Skrevet

Min er 8,5 mnd og legger seg fast kl 19 hver kveld. Og sover til rundt 06.00, får pupp og sover videre til rundt 08.30- 09.00. Her leker vi fra han våkner fra siste lur rundt 16.00 tiden, til han skal få siste måltid kl 18.30. Deretter pysj, og pupp og i sengen. Legger han alltid våken slik at han finner søvnen selv. Da vi stilte klokken så la han seg fortsatt til samme tid - ikke noe problem å holde han våken. Men det tok noen dager før han våknet rundt 08.30-9.00 dagen etter. Han våknet som regel en time før siden det pleide å være stå opp tid. Men gikk fort over når man er konsekvent med leggetidene.

Skrevet

Jenta mi er snart 7 mnd, sover stort sett innen kl 20, og sover til alt mellom 6 - 7.30. Vi begynner å gi grøt rundt 18 - 1830, sånn at vi kan legge ho i 19 - 19.30 tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...