Gå til innhold

Kramper i magen, normalt?

Pellemor

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg håper noen kan svare meg. Jeg er gravid for første gang og har ennå ikke vært hos legen, men i følge kalkulator her er jeg i 5. uke. Jeg har hatt noen fryktelige magekramper. Allerede forrige helg ved de første graviditetstestene, hadde jeg magekramper, som menssmerter. Det varte to dager. I går hadde jeg vondt i ryggen hele dagen, og om kvelden kom krampene igjen og det var skikkelig vondt. I tillegg ble jeg kvalm og lå og krøka meg i senga av magekramper og kvalme. Spydde som en gris i natt.... (hørte jeg MORGEnkvalme?).

Det jeg lurer på er om det er normalt å ha sånne magekramper over så lang periode og så lenge (12 timer i går)? Og så lurer jeg på "morgenkvalme" fungerer på den måten at den blir litt borte når man først har spydd?

Håper på svar. Må komme meg til lege snart.

Ha en god helg alle sammen :-)

Fortsetter under...

jeg er ifølge kalkulatoren i uke 7 og jeg er gravid for første gang... har også litt mensenlignende "vondt" i magen, men ikke så ille som du har det... tror det har noe med at livmoren vokser eller noe...

har du ikke noen helsestasjon eller lignende som du kan dra til/ronge hvis du er engstelig for å spørre? det kan kanskje hjelpe litt?=)

=)

Du er nok bare skikkelig gravid du ja:) alle de tingen du skriver om er helt normalt. anbefaler at du kjøper bladet GRAVID. der står hele svangerskapet uke til uke. noen har jo en helt forferdelig kvalmen, men andre er heldig å slipper unna. Det som er så dumt er jo at vi må vente så lenge nå før den første kontrollen kommer. da får du jo bøker om graviditet og fødsel. der står ALT du trenger å vvite.

Men syns du burde kontakte legen hvis det er for ille. lykker til:)

Tusen-tusen takk for svar :-)

Skal til bedriftslege i morgen (vanlig time) og skal i det minste få "bekreftet" graviditeten, liksom av helsevesenet :-) Skal kjøpe bladet Gravid også. Og så håpe at ting går bra. Har forresten ikke hatt så ondt siden natt til lørdag. Ikke vært så kvalm heller.

• 4 uker senere...

Jeg hadde et par-tre dager med skikkelige kramper som du beskriver de i mitt siste svangerskap. Det når jeg hadde gått like lenge som du. da fikk jeg beskjed om at det var "festesmerter" . Fosteret fester seg til livmorveggen, og det kan være skikkelig smertefullt for mange.

Mot kvalme har jeg hørt at man bør ha mariekjeks liggende på nattbordet. Når du våkner om morgenen tar du noen kjeks før du reiser deg fra senga. skal visst hjelpe for mange.

Lykke til:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...