Gå til innhold

Noen innspill? (eggl. og optimalt tidspunkt for samleie)

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen!

Var hos gyn. i går og fikk se på ultralyd at der var mange små cyster, noe gyn. mente var tegn på at eggløsning nettopp hadde vært eller var nært forestående. Har tatt eggl. tester hele uken med negativt resultat. Men i dag morges var den positiv, på dag 21.... Hadde samleie i går kveld. (mest på grunn av det gyn. sa, men trodde egentlig at eggl. var over til tross for de negative eggl. testene). (fikk ikke positive tester forrige mnd heller) Men spørsmålet mitt er når er det mest gunstig å ha samleie igjen? I kveld og i morgen tidlig, eller burde vi hatt også i dag tidlig? (mannen hadde dratt på jobb før jeg hadde testet positivt) Når bruker dere å ha samleie i tiden rundt positiv eggl. test?

Fortsetter under...

Jeg testet negativ må EL test på en morningn klokken 6, men jeg kunne ikke forsone meg med det så jeg testet på ettermiddagen. Da var den positiv og vi hadde da samleie om kvelden, morningen og kvelden igjen. De sier jo at i det eggløsningen finner sted, kan det allerede være for sent. Så jeg tror du har gjort akkurat det du skulle i forhodl til å tilrettelegge mest for et under! Sædcellene lurer nok rett rundt svingen for å kapre egget. Der kan de jo ha ventet en stund også!Tror det er lett å bli opphengt i fasitsvaret i dette, hverfall har jeg det slik. Men det finnesfaktisk ikke et fasittsvar, bare viktig å tilrettelegge for det beste!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...