2barnsMamma28 Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 våknet kvart på åtte av en melding fra henne... jeg sendte henne en for 2 dager siden. da skrev jeg , vi gleder oss veldig til å feire jul med dere, det blir så koselig, båt-turen er allerede bestilt(sambo er dansk).... og bla bla bla.... veldig koselig melding fikk hun av meg ! så fikk jeg da førrst svar i dag. sånn er det bestandig. den åpnet med, du kjenner meg, treg til å svare..... videre skrev hun, når betaler dere inn lånet? vi har en leil vi akkurat har solgt, og kjøpt oss hus. vi fikk bra med overskudd, men så pusser vi da altså opp huset fra kjeller til loft. og det vet svigers veldig godt. de er kausjonister på ett gammelt lån sambo har fra lenge før han traff meg, han gikk konkurs. det er avtalen han skl bet inn en viss sum i mnd, sånn at vi skl slippe bet inn det hele. nå lå vi litt etter, noe vi har forklart svigers og at vi den 1.12 kom til bet inn ett større beløp, men ikke hele. på en eller annen måte får hun da dette , fordi vi ligger etter, til å bli en stor sak. de lider ikke under det, og de vet pengene kommer inn om litt. så skrev hun videre, ja her er som vanlig ikke stemningen særlig god, særlig ikke etter dere ikke har betalt. å fy f..... altså. at det går an...... hun henger seg så opp i det her. ikke ett ord om at det blir hyggelig vi kommer, eller hvordan går det mitt barnebarn der inne i magen.... ringte henne fortalte det ble gutt for tre uker siden, etter det har hun ikke gitt lyd fra seg. det som irriterer meg, er at hun henvender seg til meg, det er jo ikke mitt lån!!!!!!! ble langt dette.... måtte få ut litt irritasjon på morgenen .
Gjest Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Huff, skjønner godt at du er irritert ja! Man prøver å være hyggelig og får bare syting tilbake! Dette er jo noe hun bør ta opp med sønnen sin og ikke deg!! Kan tenkte meg du har veldig lyst til å feire jul med henne akkurat nå Nei, noen mennesker altså..
2barnsMamma28 Skrevet 18. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2006 ja det er akkurat det jeg mener, det er noe hun bør ta opp m han. men det gjør hun aldri, og han er for feig til å si noe til henne! så nå er lysten stor til å dra til dk feire jul ja, he he..... blir nok en koselig jul!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 off, for en jævelig svigermor!! send mld tilbake,. takk for lite hyggelig melding.. her er telefonnr til ........ det er hans lån og du kan mase på han om du har stort behov for det, selv om du vet dere får inn en stor sum den 1.12. jeg gleder meg fortsatt litt til jul, vær vennlig å la det forbli sånn. ha en fin helg. klem
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Forstår det skikkelig godt her... irriterende med svigerforeldre som kommer med klager til meg... det er hans foreldre og er det noe de vil klage på så er det vel naturlig at de går til ungen sin, ikke til "fremmede" Hvis mine foreldre ønsker å klage på noe, kommer de alltid til meg med det, nettopp fordi jeg er deres datter, hvorfor kan ikke alle tenke slikt... Vet du hva, jeg er helt enig med hun under, send melding tilbake og si at det ikke er ditt lån og at du ikke har noe med det lånet å gjøre...
2barnsMamma28 Skrevet 18. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2006 å så godt å ha noen å klage til og få forståelse fra kunne jo forstått det, om jeg var full av hormoner og reagerte litt annerledes nå på ting. men vil da si det er vanlig folkeskikk være hyggelig, og det var ikke den meldingen i allefall. det var en god ide med den meldingen, den skal jeg jammen meg skrive til henne. hun er så hersete , men nå skal hun se hun ikke kan pirke på meg dansker som folk sier er så koselige, det gjelder jammen ikke alle det da, he he..... mine foreldre kommer også alltid til meg om det er noe, de går jo ikke til sambo klager.... så enig, hvorfor kan ikke alle tenke slik ! nei, familie er til tider best på ett bilde med en fin ramme på
Cala* Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 Syns det var unødvendig av svigermora di og "ta" deg for ett lån som ikke du har noe med... Fortell henne at hun får ta saken opp med dem det gjelder.
Chiquita Bananas Skrevet 18. november 2006 #8 Skrevet 18. november 2006 skikkelig råtten den der etterpåslengeren : "ja her er som vanlig ikke stemningen særlig god, særlig ikke etter dere ikke har betalt." At det går an å skrive noe slikt ??!!
2barnsMamma28 Skrevet 19. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. november 2006 nei hun er ikke riktig god dend ama der....... mener hun alltid skal ha siste ord, og mener alle andre er de som gjør feil. nei, ønsker meg jul hjemme i norge skjønner ikke hun gidder være sånn, især ikke når vi er så langt vekk, og ikke sees så ofte. hun jager oss jo nesten vekk fra julen i danmark..... men vi må vel dra uansett
#Aurora har tre gutter# Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 Uff høres litt kjent du det derre der altså.Har også svigerforeldre som gjør altid det beste og slikt.Gjør som meg..dritt i det.Skjønner godt hvordan du har det osv.Lykke til.
2barnsMamma28 Skrevet 19. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2006 er litt sånn jeg da, at jeg skulle ønske de var opptatt av oss og bare ville det beste for oss. har ei veninne som stadig snakker om svigermor som er sånn og sånn, blir nesten litt misunnelig. jeg har gjort så mye for å inkludere de, særlig nå etter jeg ble gravid. informerer og forteller om alt som skjer så de ikke skal føle seg utenfor. men når det bare er dritten tilbake, tror jeg jeg gjør som du sier, drite i det. gidder ikke inkludere de mer, så får de selv prøve om de er interessert.
Fallerifallera Skrevet 19. november 2006 #12 Skrevet 19. november 2006 For en idiot. Du får bare tenke at hun på mange måter ødelegger for seg selv! Jeg kunne også ønske at jeg hadde helt vanlige, snille og greie svigerforeldre, men det er nok ikke alle av oss som er så heldige på den fronten! Misunner deg ikke å feire jul med ho da, når ho er sånn. Du får bare stå på ditt og ikke la deg tråkke på. Lykke til!
2barnsMamma28 Skrevet 19. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 19. november 2006 takk takk søde går vel greit, men ikke så veldig happy for å må feire der, men får tenke på neste jul hjemme med den lille gutten vår blir hjemme godt høre det er fler som ikke har de perfekte svigerforeldrene!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #14 Skrevet 20. november 2006 Åh, jeg hadde blitt så sint!!! Jeg hadde nekta å feire jul med dem, så kunne de bare sittet der alene og tenkt over hva de gikk glipp av! Synes du er storsinnet jeg! Lykke til da, og krysser fingre for at du får en god jul tross kjip svigermor!
Fallerifallera Skrevet 20. november 2006 #15 Skrevet 20. november 2006 Men du, av nysgjerrighet; Hva syns samboern din om alt dette?
2barnsMamma28 Skrevet 20. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 20. november 2006 han er like irritert som meg over dette.... men han er så feig at han gidder ikke snakke med de om det. han unngår alltid sånne problemer. og det gjør meg ik mindre sint...... han sier bare drit i det... men er ikke så enkelt heller mener jeg.
Gjest Skrevet 20. november 2006 #17 Skrevet 20. november 2006 skjønner deg der.. min sambo er også litt pyse når det kommer til sin mor.. tør lliksom ikke si imot.. føler jeg da.. men skrev du den meldingen tilbake til henne eller???? heeehhe
2barnsMamma28 Skrevet 20. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 20. november 2006 he he... jeg skrev ikke akkurar det som kom opp som forslag, men noe i likheten, og at de fikk ta det opp med sambo. fikk ikke noe svar, hun er virkelig litt av en furie til tider..... skjønner godt min svigerinne ikke har kontakt med henne om dagen. de er alltid uenige. svigermof mener hun er den som har rett , men jeg tror nok det er 2 sider av den saken der. er noe pes min sambo ik er mer tøff enn at han tør si fra om ting..... må nok lære han bedre opp
Gjest Skrevet 20. november 2006 #19 Skrevet 20. november 2006 hehe ja vi får sette oss ned å brette opp arma å lære dem til å tørrre å si imot...er tross alt bare foreldrene,ikke kongen og dronninga!!!!
2barnsMamma28 Skrevet 20. november 2006 Forfatter #20 Skrevet 20. november 2006 skulle tro det ja... jeg ringte da vi hadde vært på ul for å fortelle at det ble gutt. etter det har hun ik spurt om noe som helst, og ik sagt noe om det til min sambo. koselig svigermor....
Gjest Skrevet 20. november 2006 #21 Skrevet 20. november 2006 seriøst?? hmm...hu skal du drite i spør du meg... som min far sa her om dagen, vi snakka om mormoren til sambo som ikke er så glad for at vi venter barn så unge (20 år er ikke det yngste spør du meg da men..), å han sa : den gamle skinnfilla skal du ikke bry deg om!!! om hun ikke er interessert i å bry seg så skal ikke du bry deg heller!!!! samme sier jeg til deg nå hehehe
2barnsMamma28 Skrevet 20. november 2006 Forfatter #22 Skrevet 20. november 2006 nei du har så rett så rett men det kjedelige er att hun egentlig er veldig koselig, så noe må være galt med henne om dagen-... trist. håper det bedrer seg og hun kommer på bedre tanker. hvis ik gidder jeg ik mer av henne.....
Cala* Skrevet 20. november 2006 #23 Skrevet 20. november 2006 Små nysgjerrig jeg da:) Har du sendt henne noen melding tilbake??
2barnsMamma28 Skrevet 20. november 2006 Forfatter #24 Skrevet 20. november 2006 ja jeg har det, men ik så krass da..... men forklarte de burde ta det opp m sambo. men hun gidder ikke, eller glemmer som hun pleier si, å svare..... skjønner ik hva som går av henne for tiden., tror hun lar det gå utover oss hun ik har kontakt m datterren for tiden. hun har fått bulimi, og mener svigermor ik bryr seg... jeg beg snart lure på om det er sant, trodde svigers før men.... håper snart det bedrer seg, orker ik gå rundt være uvenner. blir så utrivelig, særlig nå som vi skl dit til jul. og vi så og si er tvunget til å ha noe m de og gjøre...
Jente1980 Skrevet 20. november 2006 #25 Skrevet 20. november 2006 For å si det som sant er så har nok vi jenter det mye "tøffere" med tanke på forholdet svigerdatter/svigermor, enn hva våre kjære på det jevne opplever... Det er noe med den svigermora altså!! Sier ikke at det gjelder alle, for det fins jo mange fantastiske svigermødre der ute. Men det er rart hvor mange "småslemme" det fins!! Og det er jo så kjedelig. Som HI beskriver her, hun sender en hyggelig melding til svigermor, ringer henne og holder kontakt, og blir direkte avspist... Forferdelig trist spør du meg!! Tror kansje det kan lønne seg og bare bite tennene sammen og lage minst mulig drama,.. Men det er klart at en plass går grensa!! Bruk samboer til å få ut dårlig energi i forhold til tema svigermor!! Han burde kunne være til god støtte for deg på dette punktet. Og skulle ting blir verre, så må du/dere ta dere en prat med henne... Jeg har vært der selv, og det skal sannelig ikke være enkelt... Enda jeg ALDRI har gjort henne noe vondt annet enn å "ta lille sønnen fra henne"... Er bare høflig, snill og meg selv, og det er jeg som tar initiativet til besøkene hos dem osv... Jeg tror mye av de problemene vi jenter opplever med svigermødrene våre skyldes ren sjalusi fra svigermors side, gjerne ubevisst, men der ligger rota til det vonde. Det er vanskelig og gi slipp på sønnen sin, og se at han er selvstendig, og elsker en annen kvinne høyere enn henne selv... Så la oss alle sammen som har opplevd dette ta lærdom og sørge for at vi ikke gjør de samme feilgrepene den dagen nettopp vi blir svigermor!!! Lykke til med julefeiring, og så håper jeg at julefreden kommer til deg også HI!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå