Gå til innhold

Noen som får hjelp fra sosialen til bolig her?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ønsker bare å høre litt fra folk som veit hvordan det er.

Jeg fikk beskjed om å dra på nav for å ordne meg en registreringssamtale og kanskje søke om kommunal bolig.

Jeg får ikke annet enn engangsstønad og barnetrygd siden jeg er sammen med barnefaren.. Så hjelp, det trenger jeg. Utrolig surt men når man ikke har noe annet valg må man nesten det.. Jeg vil rett og slett ikke bo i leiligheten typen har. Den er liten og ikke særlig passende for barn desverre.. Skulle nesten ønske jeg var alenemor til tider. Da hadde jeg i alle fall hatt krav på noe.. Går veldig innpå meg dette her og håper jeg får hjelp..

Koselig hvis andre vil fortelle meg litt om hvordan de har opplevd hjelp fra sosialen og sånt..

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Du faar nok hjelp paa sosialen saafremt du ikke bor sammen med barnefaren,for ellers saa blir dere jo beregnet samboere.

Dette kan du faa dekket av soialen:

Husleie

stroem

Livsopphold paa rundt 4000 tusen MEN de trekker fra barnetrygden slik at du faar supplerende.Saa hvis du mottar 1500 i barnetrygd,vil du kun motta 2500 i supplerende om du skjoenner.

Sosialkontoret er noe dritt,men har man ikke noe valg,saa har man ikke noe valg.

Ikke glem at du har krav paa bostoette ogsaa,de kan evt.hjelpe deg paa sos.kontoret.med soeknad.

Synes du skal ta kontakt med de etter at du har brukt opp engangsstoenaden,(hvis du kan vene da)for ellers kommer de til aa si at du maa klare deg med disse pengene i noen mnd eller ta de fra deg.

• 1 måned senere...

Meg og samboeren får dekket bolig og strøm av sos.. Hvis dere bor sammen betaler de husleie på maks 5000+.. Kan få mye fint til det.. Vi lever på livsopphold for tiden å får 6300 i tillegg til husl+strøm i mnd.. går såvidt, men det nytter ikke å hyle om mer, for det får en ikke.. fine norge.. Nå skal det sies at de vet ikke vi har hund, for det tørr vi ikke si tilfellet de vil ta ham fra oss.. (unødig utgift eller noe sånnt, men han koster ikke så mye i måneden..)

Så lenge dere bor sammen får vi ikke mer enn barnetrygd og engangsstønad, å sånn er det med den saken.. Er du alene får du tre ganger så mye.. altmulig!!

Leve molbo.. kremt.. norge.. :/

• 2 uker senere...

Nå trenger jeg jammen hjelp.. Det var jeg som skrev det forrige innlegget. Man skulle tro det gikk fint..? Men nå kom selvfølgelig sosialkontoret og sa at vi ikke får livsoppholdspenger fordi vi får engangstønad i slutten av måneden!

De pengene får vi da av trygdekontoret, til å gjøre klart til og ha til babyen vår som kommer i mai??! Her jobber vi rævva av oss for å komme oss ut av det som er sosial-klient-helvete åsså sier de at den pengesummen som ALLE andre får, som en merytelse, uten at noen sier noe på det, må vi leve av de neste tre månedene fordi de plutselig regner det som "inntekt"!

Har noen vært i lignende situasjon? eller er.. eller bare kan hjelpe meg?

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...