Gå til innhold

Sidevirkning av medisin eller bare uvane??

Anbefalte innlegg

Gutten min på 8 bruker concerta. Han har blitt utrolig fæl til å kremte.

Kremter støtt og stadig, hvert 10.sekund ca.

Blir tullerusk av det, jeg! Faren hans har vemmelige denne uvanen, men saken er at gutten har ikke vært sånn "kremter" før kanskje dette siste året.

Kan sånt gå under "ticks"??? Begynner å lure på om det er medisinen som gjør det.

Northernlights

Fortsetter under...

Jeg kjenner det godt igjen. Min sønn gikk først på ritalin. Så når han begynte på concerta for 3 år siden startet hen med å blunke. Han har hatt mange tics, som tramping, grimaser og nå er det kremting, liksom fra magen... Tror det er en kombinasjon av bivirkninger og tics(tourettes), det har ikke blitt bedre etterat vi for 3 gang byttet medisiner nå i våres. Bruker strattera. Vet det finnes medisiner for ticsene også, men da må det jo vurderes hvor plagsomme ticsene er. Sønnen min er 11 og dette plager han veldig, men jeg har liten lyst til å medisinere han for det også, det blir jo så mange medisiner etterhvert....

Ja, han blunker også! =(

Blir rent lei meg, for man vet jo ikke om det er sidenvirkning før man slutter med medisinen, og da har han jo alt det andre å slite med i tillegg.

Jeg snakket med legen hans om blinkinga. Og læreren nevnte det til meg også.

Ikke enkelt det der..

Medisiner er jo ikke å kimse av, og jeg tenker akkurat som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...