Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lagt ett innlegg tidligere her, om jeg var gravid. Testet svakt positiv med to tester mandag kveld, og tirsdags morgen. Tirsdag formiddag var jeg hos legen, testet neg der. Fikk tatt blodprøve, og fikk svar idag..

Den hadde en verdi litt under 2. Noen som vet hva det betyr? Hun nevnte at slike verdier skal være mellom 2 og 5..

Lurte på om jeg skal kjøpe en CB imorgen også...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7132009-fikk-svar-p%C3%A5-blodpr%C3%B8ven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjer videre nå?

Fikk du tilbud om ny prøve?

Hva mente legen? Gravid / ikke gravid.

Vanskelig å svare deg uten å vite hvilken prøve som har blitt tatt.

Hcg er en enkel blodprøve å måle om det er en reel graviditet med. Verdien av hcg skal stige for hver dag. Stiger den ikke, eller ikke er til stede er det ikke håp.

Hei Dubbe

På Rikse sier de at hcg-nivået må være på over 25 for at de kaller det en graviditet. Kan jo være at du har vært kjemisk gravid? Hvis ikke mensen kommer synes jeg du skal ta en ny test om noen dager - lykke til!

:-)

Annonse

Så trist å lese, dubbe... Det er hcg-verdien de snakker om. Det er den de måler på blodprøven. Den skal helst være på 100 og over på 14 dagen. Alt under 5 er negativ... Det kan virke som om du har vært kjemisk gravid. Egget kan ha streifet borti og produsert bittelitt hcg, derfor positiv test, eller medisiner som henger igjen? Vi får jo mye som skal oprettholde en gravididtet..

Synes det er kjempetrist at du måtte oppleve dette.. så tett på og likevel så lang unna..

Mange store bamsetrøsteklemmer fra

Åh, jenter. . dere er så utrolig gode!!! *kosemoseoverdose* :)

Skal til legen nå til fredag kvart over ti. . .Har følt meg så rar i kroppen siden helgen, kan sove rundt hele tiden føles det ut som, skikkelig, skikkelig trøtt. . .

Igår så fikk jeg *kremt* diarè.. hater å skrive det ordet, er så vemmelig! jaja. . :) *kremt*. Igår ettermiddag gikk alt greit, trøtt som fy. Så, jeg hadde jo planer om å labbe til jobb idag (ca en time), men jeg kom meg ikke ut ifra sengen altså!! Har fått noe på det ene øyet også, skikkelig betent. . uff. . hør på meg da!!! hehehe *ler*

Har utrolig høylytte lyder fra magen også!!!! Skikkelig ekkelt. . som murringer. . Og, når jeg sitter rett i ryggen, så kjenner jeg ett eller annet der.. uff. . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...