Gå til innhold

Jeg pumper blod...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fortsatt bittelitt melk til tuppa mi på 9 måneder, hun er ikke veldig glad i puppen men suger litt på morgen og formiddag, ellers får hun grøt og middag og jeg har også måttet ty til litt MME i det siste. I et forsøk på å opprettholde en viss produksjon, og kunne gi ett av dagens grøtmåltider tilberedt med MM, så pleier jeg å pumpe meg hver kveld, nå kommer det ikke mer enn 100ml. Jeg hadde håpet å pumpe meg slik og amme henne så lenge som mulig, men nå lurer jeg på om det er slutt. I dag klarte hun nemlig å bite meg skikkelig i den ene vorta så blodet dryppet. Jag har hatt 2 barn før, men aldri blitt bitt så ille. Og da jeg skulle pumpe meg i kveld gjorde det kjempevondt, og melka i flaska ble helt rød av blodet fra såret som sprakk opp. Jeg sparte så klart melka fra det friske brystet, men har ikke fått tømt det andre. Det gjør kjempevondt å pumpe, og kommer like mye blod som melk. Så nå står jeg i fare for både å få brystbetennelse pga manglende tømming og at produksjonen min blir enda mindre.

Kan jeg komme meg gjennom dette? Råd mottas med takk...

Hun er så lite sugevillig at hun ikke kommer til å øke på engen hånd senere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men hva om du tar en varm dusj eller et bad og prøver å håndmelke fra det vonde brystet? Det kommer jo ann på hvordan dette såret er plassert da, men hvis du håndmelker så kanskje det er lettere enn at pumpa river i såret.. Så får du ihvertfall tøtmt det!

Skrevet

håndmjelk!!Eg brukte masse pumpa før,har amma lenge.Men skulle bruke den litt igjen no når han var sjuk,og eg hadde full pupp.Resultatet var at eg begynte å blø på sida av brystvorta.Når du håndmjelker, så er det ikkje drag i brystvorta i det heile.Bruk olje på puppen, og handmjelkinga går fort og greitt.Mykje lettere når du har ojle på pupp/fingre.Lykke til.Det er så vondt når brystvorta sprekker.Min gjekk opp igjen no.La klut på med fucidin, så ikkje bakterier skal få gro,men ilag med den salven,hadde eg på puppesalve,den feite.Og når ein bruker klut, så ligger salven der og hjelper fort.Og alltid reine fingre på ein pupp.

Skrevet

Aua!

Støtter det de andre sier om håndpumping, og husk ekstremhygiene på puppen nå, du har fått en smittevei inn i puppen! Sterile kompresser, evt litt sårsalve der det er sår, og så kompress på. Har hørt om de som tørket litt med pyrisept etter amming bare på såret. Ville brukt brystskjold på den såre når du er leget, og sett hardt på om det er nødvendig å amme når hun biter, hun er antakeligvis ikke interessert da (og TAKK OG LOV at min lille ikke hadde noen tenner nesten da vi gikk igjennom denne fasen!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...