Snart mamma til tre! Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Herrlihet....ehh...hvor skal jeg starte? Venter mitt tredje barn (21+5), har en på fem og en på 10 mnd. Har i alle svangerskapene vært plaget av mye kynnere, denne gangen intet unntak. MEN, da jeg kjente på livmorhalsen min i dag, så fikk jeg inn en finger!!!!! Det vil jo si at det er åpning der! Eller hva?? Den kjentes også veldig kort ut! Hadde truende for tidlig fødsel med nummer 1, men d gikk bra. Ikke det at jeg bruker å stikke inn fingern å sjekke hver dag, men jeg har gjort det før, og da kjentes det ikke sånn ut! Er så redd for at ting kan skje, for det er så aaaaalt for tidlig! Hjelp!!! Hadde også mye blod (vannet var rødt) i avføring i går, men det er vel ikke så farlig, kontordamene på legekontoret mente nå ihvertfall det...? Hjelp!!! Trenger råd!!
hæppi;) Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Ta kontakt med legevakten eller føde-sykehuset ditt med en gang synes jeg. Ikke fordi jeg tror det er noe galt; men fordi du skal slippe og bekymre deg en hel kveld/natt før du får noe svar. Er ikke bra for babyen at mor er livredd heller vet du... Går sikkert kjempebra; men ta kontakt for sikerhetsskyld du. Hadde jeg gjort hvertfall. Heller en gang for mye enn for lite; og de skal ta imot deg med åpne armer. Og gravide behøver ikke betale på legevakten engang; så eksklusive er vi, he-he. Masse lykke til;)
frøy@ Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Ring til føden og snakk med dem der hvis du er redd!De er der for å hjelpe deg og berolige deg når det trengs, evt ta deg inn til kontroll dersom det er nødvendig. Er jo vanskelig å kjenne på seg selv, når man ikke har erfaring med dette, og du har vel ingen andre tegn på at noe er på gang?Rier/vonde kynnere?Vannavgang? Jeg ville ha ringt til føden hvis jeg var deg, bedre å ringe en gang for mye enn en for lite, spiller ingen rolle hvor langt man har kommet i svangerskapet! Lykke til, krysser fingrene for deg og tror at dette kommer til å gå helt fint!!! :-)
2_TETTE Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Hei Hvordan går det? Har du fått noe svar? Håper du får en sjekk og får den hjelp du trenger for at ikke ting skal utvikle seg. Krysser fingrene
*missy* Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 jeg hadde 1 cm åpning fra ca uke 28 i 1 svangerskap.. jeg fikk beskjed om å ta det mer med ro. jeg fødte 5 uker for tidlig,men alt stod bra til.. men at du er i uke 21+5 er ikke helt det samme.. synes du skal ringe jordmor og spørre hun.. det gjorde jeg.. håper det går bra med deg.. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå