Gå til innhold

Har noen vært veldig øm i magen uten å være gravid? (oppfølging av tidligere spm)

Anbefalte innlegg

Er så redd for å håpe & tro og ende med å bli skuffet!

Har bare blit mer og mer øm i magen siden tirsdag (rd4). Er nå på rd 7 og ømheten sitter på en måte hardere i. Typisk mens-smerte plass, men ikke helt likt det heller.

Kan ikke huske at jeg hadde så "vondt" da jeg ble gravid i mai.

Jeg har -som sagt- fryseforsøk og er ikke påvirket av egg-poser eller uttak....

Beklager at jeg maser!

Nå i kveld føler jeg at jeg begynner å tro at det faktisk kan ha klaffet denne gangen. Er redd for å gi meg selv forhåpninger! Spes. om det ikke er noe "sikkerhet" i det.

Fortsetter under...

Hei på deg!!!

Så jeg hadde hatt det litt travelt da jeg svarte deg i sta.

Fordi om du ikke har gjennomgått noe på forhånd så vil jeg jo tro at dette er helt normalt. Vi er jo forskjellige alle sammen men jeg må jo si jeg kjenner meg igjen i det du skriver (har ikke at frysforsøk) Plagene etter uttak/innsetting var over etter halvannet døgn så var jeg bra til 4 rugedag.

Hvis egget fester seg så skal det jo fortsette og dele seg og det skal lages plass til et lite under der inne og da vil jo jeg tro at det må tøyes og strekkes litt der inne. Noen har jo masse muskler oxo og da er det jo strammere og vill jo sansynlig gjøre vondere oxo. Har ikke selv så mye magemuskler å skryte av men jeg kjenner det til tider veldig godt. I går måtte jeg til og med gå ut av butikken for jeg fikk så vondt men det gikk veldig fort over igjen. Det er stikkende smerte som kommer flest ganger på høyre side men det flyttet seg til andre plasser nedentil oxo.

Jeg skjønner du er redd for å gi deg selv forhåpninger for slik har jeg det også. Men jeg har troen på å tenke positivt. Går det galt så går det galt det kan vi jo ikke gjøre noe for nå og jeg tror for min egen del at sorgen vil bli like stor om jeg hadde tatt sorgene på forskudd.

Vi får bare prøve å tenke på andre ting og glemme dette noen dager. Skal selv prøve å vente til torsdag med å ta test men vet ikke om jeg greier da......

Lykke til de neste dagene. Dette skal gå bra ikke sant!!!!

Klem fra

Takk.

Jeg prøver virkelig å få andre ting å tenke på. Har det egentlig også.

Vi holder på med innspurt i husbyggingen vår :) Så det er mer enn nok å ha fingrene i hele dagen.

Men tanken gnager i bakgrunnen hele tiden. Blir ikke noe enklere av at jeg kjenner det så godt heller.

Dette er mitt tredje frys. Ved de to første hadde jeg masse bivirkninger. Konstant trett, hodepine, ømme bryster og hissig som fy. Denne gangen har jeg det ikke!

Men jeg er sabla øm i magen.

Da jeg hadde det originale forsøket var jeg plaget av ømme eggstokker og mager til langt over rugetiden. Jeg ble gravid den gangen. Men da var jeg øm fra eggstokkene startet å få litt størrelse. Så den gangen hadde det -hvertfall ikke i starten- noe å gjøre med at egget fester seg og tar plass.

Jeg er så sliten av all denne rugingen!

Håp og atter skuffelser.

Jeg er så redd for at jeg bare "leter" opp tegn fordi jeg ønsker å bli gravid. Denne gangen også. Så prøver jeg å tenke litt rasjonelt. I et forsøk på at fallet ikke skal bli så stort, etter at jeg har bygget meg et ekstra luftslott. Dette gjør jo bare at jeg blir enda mer "deppa" og lei.

Det er en ond sirkel dette.

Nå har jeg hvertfall erfart at selv det mest spennende ikke kan ta tankene bort fra denne prossesen her.

Hvordan i all verden skal en klare å ta den dagen hvor en muligens må innse at vi ikke kan få flere barn. Når ingenting kan veie opp for ønsket.

Når har du din opprinnelige test dag?

Jeg har satt meg tirsdag som et "må komme til" mål. Sist jeg testet pos testet jeg på rd 10. Enda jeg hadde veldig lite hcg på rd14.

Hei, synes dette høres ut som positive tegn jeg! Prøv å hold ut i det lengste før du tester er allikevel mitt råd, så slipper du unødige skuffelser! Lykke til!

Jeg tar blodprøve på tirsdag på dag 14, dropper hjemmetest denne gangen....

Klem

Hei på deg!

Jeg er på rugedag 14 på torsdag. skal prøve å holde meg til da. Synes det blir dumt å teste før i tilfelle jeg er gravid men alikevel vil få negativt svar. Er det negativt svar torsdag må jeg bare prøve å takle det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...