Sunniva- og Majamamma Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Snuppa har pleid å være våken i noen timer hver ettermiddag/kveld, og har bl.a. spist seg opp til natta - da hun har sovet 4-5 timer i strekk. I går og i dag har hun bare sovet, men spiser innimellom, ikke lite men mindre enn før. Sovner under måltidene, så jeg må massere og dytte i henne for å minne henne på puppen, liksom.... Synes det er rart at hun ikke er skikkelig våken i løpet av dagen, i hvert fall siden hun var mye oppe i starten (frem til hun var 9 dager gammel). Trodde de sov mindre og mindre....? Hun har ikke feber, og virker ikke slapp ellers - for når hun vil ha mat da vræler hun av fulle lungers kraft. Bæsjer 3-4 ganger om dagen, og tisser masse. Takknemlig for svar, damer, er jo litt bekymra for gullungen min :-)
Gjest Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 hei hei, og gratulerer som mamma! Har ei snuppe på 7 mnd nå, og hun var likedan da hun var på din jentes alder - hun kunne ha sovedager der hun spiste og sov, og det var det! Andre dager var hun masse våken og aktiv, og så kunne hun plutselig sove to dager i strekk omtrent, bare avbrutt av matpauser. Tror du bare kan ta det med ro og nyte de rolige dagene, men hvis det fortsetter å være slik lenge kan du jo ta en tur innom helsestasjonen for sikkerhets skyld? Lykke til videre da!
Videlivi Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Jeg har en datter på 17 dager, og de skal visst sove mye nå. Har hatt litt problemer så jeg har fått noen tips fra helsesøster. De skal ha mat med 2-4 timers mellomrom, og da være våkne opptil 1,5 timer. ( min er nemlig våken ( overtrøtt) i nesten 9 timer, og blir rasende når vi legger henne i seng/ vogn etc) Men som mange andre sier her at så lenge dem har 6-8 våte bleier i løpet av et døgn, er alt bra. Kan ikke hjelpe deg med når de skal sove mindre, for dit har jeg ikke kommet ennå =)
Herkules Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Vi hadde en veldig rolig sovebaby og har det fortsatt. Han sov og måtte vekkes til puppen , men hos oss var det gulsot og han måttte i lys. etter behandling ble han kvikkere men var likevel en sovebaby Jeg ville snakket litt med HS jeg om jeg var usikker. Jeg reiste tilbake til skehuset siden jeg syns han fortsatte å være gul og slapp og det viste seg at jeg hadde rett og vi ble sendt til rikshospitalet. Det jeg prøver å si er at er du bekymret ta kontakt med helsepernonell Det viste seg jo at jeg gjorde det rette.
Winterlady Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Min datter sover også svært mye, ca 16-19 timer i døgnet. Enkelte dager har hun sovet hele dagen og natta, bare avbrutt av spising. De sa på helsestasjonen at det ikke var farlig, og at de ofte så det der hvor enten mor eller far var sovedyr selv.
palia Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 jeg hadde en skikkelig soveunge når hun var nyføst, hun hadde litt gulsot så ble jo litt mer soving av den grunn, men jeg merket at visst vi hadde gjort mye en dag, f.eks vært mye på farten hatt mye besøk osv, så sov hun så å si hele dagen etterpå. Måtte vekke hun for mat. det begynte vel å forandre seg når hun var en 4-8 uker gammel, da var hun mer og mer våken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå