Gå til innhold

hvordan sover deres barn? ønsker mange svar..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde blitt glad hvis mange kunne svart meg på dette, lurer sånn på om minsten her er veldig plaget når han sover. Så; ligger deres barn rolig og sover, eller spreller de og snur seg fra side og side osv?

Vår gutt er nå 7 mnd, og synes han sover så urolig, spesiellt de siste 20 min før han våkner for mat.

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 6,5 mnd.

Sover fra 19 til 07 uten mat. Det hender han våkner hvis smokken har falt på gulvet eller hvis han er tørst. Han snur seg ofte i sengen. Men hvor mye, vet jeg ikke. Han ligger på eget rom.

Skrevet

Min er bare 8 uker så våkner ca hver 3 time for å få mat. Ellers snur han og vrir seg i søvne, spenner gjerne av seg dynen og ligger nesten på tvers i sengen. Spesielt urolig like før han våkner, da går gjerne armer og bein som trommestikker, tidig å se på. Snorker litt gjør han også..

Skrevet

mini her er akkurat blitt 9.mnd hn sover fra 18.30/19 tiden til 06.00 på morran,er ganske urolig i søvn ja, han spreller og slenger hodet fra side til side, særlig når han blir lagt og før han våkner for mat om morran.

sover lite på dagtid.

det at de snur seg mye med hodet frem og tilbake gjør de for og finne roen har jeg lest. når de er trøtte.

Skrevet

Jenta mi er 9mnd, ho sover fra ca 7 om kvelden til halv ti om morningen, ho våkner som regel en eller to ganger på natta, når eg er inne og sjekker, men sovner fort igjen, har ikkje lagt merke til om ho sover noe spesielt urolig, men før så hendte det at eg fant ho oppå dyna eller ved fotenden av senga! Men da putta eg på ho babysafe=)

Skrevet

Min er 5 og en halv mnd, og vi har slitt mye med søvn. Han har kiss, så har vel vært mye derfor. Etter to behandlinger er han mye bedre og sovner nå kl 20. Våkner flere ganger på natta for mat, men jeg fullammer ennå og da må en vel regne med det. Han er som din, kan se når han snart kommer til å våkne:-) Beveger han på seg, er det nesten bare å gjøre seg klar, for da våkner han iløpet av noen minutter.

Syns forresten du tar opp mange ting jeg og lurer på, og du har mange gode svar til andre:-)

Skrevet

takk for svar dere!

Og takk for det maibaby06! ;-D Høres forresten ut som nettene våre er ganske like. Kjenner meg igjen i det du skriver med å gjøre seg klar, er ikke så noe vits å legge seg til å sove når minsten begynner å romestere:) Gutten vår er ferdigbehandlet for KISS, men jeg lurer på om han fortsatt plages med det eller et eller annet, sure oppstøt kanskje. Kan våkne 30 min etter at han fikk mat, og da er det jo ikke sult akkurat.. Vel, det går seg vel til!

Skrevet

Her soves det nesten ikke i det hele tatt:\ ! Vet snar ti kke hvea jeg skal gjøre. Hun legger seg 19 og sovner som regel greit inne max en halv time. Får så pupp i 23 tiden, men før dette har hun våknet maaange ganger. Etter 23 er det ikke mye søvn! Er gjerne våken 2-3 timer og klager/skriker før hun sovner igjen...,men er klar for ny dag 5.30! Sover kanskje 2t på dagen tilsammen.

Har aldri vært noe flink til å sove denne snupa her, men så ille som det har vært den siste måneden har det ikke vært før. Har fått noen tenner, så kan jo være det. Har også KISS, så mulig det er noe i forbindelse med det som plager henne om natten enda.

Ligger stort sett iro når hun sover, men som dere andre sier er det bevegelse i senga hennes, så må jeg bare gjøre meg klar ;), for da våkner hun. Virrer også endel med hodet før hun sovner, for ikke å snakke om armer og ben da....

Håper snart på mer enn 2-4 t søvn per natt....er ganske så trøtt og sliten for tiden...

Skrevet

Sebastian er 8 mnd, og vi har akkurat kuttet nattmåltid (jeg ville vente til han gjorde det selv, for han er ikkeså glad i fast føde...) for to netter siden; gikk som drøm, han sover fra ca 20 til 0630. våkner kanskje 1-2 ganger, men sovner fort igjen. og gud så deilig det er å få sove flere timer sammenhengende!!!

Skrevet

Har også planer om å kutte ut nattservicen i håp om bedre netter. Hun er snart 7 mnd og spiser masse fast føde, så tror ikke hun våkner for at hun er sulten...,men av vane...! Off, gruer meg så veldig til å høre henne skrike :(

Skrevet

Min på 7 mnd sover litt urolig nå, men jeg er ganske sikker på at det er pga han klør i munnen og det er tenner på gang..Det kan jo godt være det plager dem når de er så urolige..Slenger mye med hodet her...:-)

Skrevet

jenta mi på 7 mnd er en krabat i sengen!!

turner som bare det, snur og vrir seg i søvne og opp og ned og det er ikke måte på, driver å klatrer og kraber i sengen før hun sovner, så ofte må jeg bysse hun i søvn for hun ligger å vrir seg sånn at hun ikke får sove.

Skrevet

min sover godt, men beveger seg endel i søvne... finner henne ofte på tvers i sengen, og iblant med beina opp etter sprinklene..

jeg har også alltid vært urolig i søvne. som barn også sa mamma. fant meg som oftest på tvers i senga uten dyne, så kanskje hun har fått det etter meg???

Skrevet

jenten vår legger seg 1830-19 tiden. da begynner vi med kveldsstellet som er å gi grøt, bade, kose og nattasanger.

hun sovner stort sett med en gang, kanskje må inn en gang og gi smokken. hun er nettopp blitt 4 mnd. vi begynte ganske tidlig med dette, for vi ville ha kvelden for oss selv. sover til 0030 tiden. får da mat og blir tatt opp i sengen vår. sover til 7-8-9 tiden om morgenen, hvilket passer meg fint for da får vi noe ut av dagen også. hun sovner frokostluren sin i 10-tiden også sover hun gjerne litt midt på dagen i 3-4 tiden.

Skrevet

4 mnd gammel og pleier å legges i 20 tiden. Dersom hun ikke er trøtt så venter vi til 21. Hara ikke tenkt å la henne ligge å skrike i sengen..

Da sover hun til ca.6 og får mat så videre til 8,30.

Skrevet

Jenta mi på snart 7 mnd sover til tider litt urolig, spesielt siste halvtimen før ho våkner på morgonen. Snur ofte på hodet, og enkelte ynk kjem i ny og ne. Men ho sover heile natta igjennom, det har ho gjort frå ho blei født.

Skrevet

Her ligger hun i ro fordi jeg har lagt ei pute ved siden av ho i senga slik at hun ikke klarer å havne på tvers i senga. Etter at jeg putta den puta i senga sover hun natten gjennom, fra 19-7, pupp, så videre til 9. Nå er hun bare 4 1/2 mnd og ikke så mobil, så hittil funker putetrikset. Får se hva vi finner på når hun får mer kontroll på kroppen... I innsovningsfasen hiver hun også hodet fra side til side. Hun må ha kosekluten slik at pusten slår tilbake på henne.

Skrevet

Mina er litt over 2 mnd. Hun kan også røre på seg litt i søvne ja.. Grynte og lage lyder.. Men er blitt mindre nå enn det var i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...