Gå til innhold

Redd når hun sover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min datter er 8 uker og jeg er så redd for krybbe død. Tenker på det mange ganger om dagen. Hun aker seg oppover i sengen og liker å ligge med ansiktet inntil noe. Hun er så nydelig og jeg er så redd for henne. Noen som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde/har det også sånn!!! Legger ho seg med hodet opp og det ser ut som ho ike vil klare og legge ned hode selv?? Sånn gjorde snuppa... Men det er nok vanlig. For når dem legger seg sånn så liker dem det og vil klare og ta det tilbake hvis det gjør vondt!!! Det går nok bra.. Og det er jo liten sjans for krybbedød!! Håper du får det bedre....

Skrevet

Sjangsen er mikroskopisk. Og om du i tillegg følger anbefalingene mhp anti-røyk, sove på magen osv er den enda mindre.

Men, fordi spedbarnsperioden er en (ofte) vakker tid, og fordi det er dumt å bruke energi på dumme ting ville jeg kjøpt meg babysense (se babysense.no tror jeg) om jeg ikke klarte å roe meg i forhold til dette. Om det ikke er nødvendig i utgangspunktet kan det jo være god hjelp til å slappe mer av.

Skrevet

Hei

Vi har hatt et tilfelle av krybbedød i familien og jeg har hatt det litt på samme måte som deg. Har tenk på det en del, særlig i begynnelsen. Jeg har roet meg med det nå fordi jeg passer på å gjøre alt som de sier man skal gjøre for å motvirke krybbedød: Sove på ryggen, ikke sove med lue(inne), ikke la barnet bli for varmt når det sover og jeg har gitt han smokk. En underøkelse viste at barn som bruker smokk skjeldnere dør av krybbedød.

Kanskje det hjelper for deg og? Så vet du at du gjør alt ''riktig''...

Skrevet

Jeg er og overbekymret for at noe skal skje med min lille prins. Kjøp deg en babysense, det har jeg gjort og det gjør at jeg slapper lit mer av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...