Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Gutten min har startet i en flott barnehage med flinke assistener og få barn som er en kjempefin gjeng. .... Men han gråter sårt når jeg drar om morgenen, og de sier at han er mye lei seg i løpet av dagen, og spiser lite... Merker at jeg får helt vondt inni meg når han ikke har det bra. Han har bare gått der en uke da. Noen som har noen oppløftende ord.....?
mam2gutr Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Tja... Ta tiden til hjelp. Størstemann min var ganske lik når han begynte i bhg, men det ble bedre etterhvert. Pass på å ta deg litt god tid ved henting. Kanskje det er noe han har opplevd om dagen som du kan kikke litt nærmere på. Men det gjør du vel allerede...
Lille pastill Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Hvor gammel er han? Hvor lang tid brukte dere på tilvenning og hvordan gikk det? Det har gått veldig bra med vår lille jente, som begynte i barnehagen for ei uke siden. Hun blir ett år på fredag, så hun er ganske liten, men ped.lederen på avdelinga uttalte at det er en perfekt alder for barnehagestart. Så alder har nok litt å si på hvordan barnet reagerer på å begynne i barnehage. Jenta vår er blid og fornøyd når hun er i barnehagen, men blir ganske sutrete når vi kommer og henter henne. De ansatte sier at det er normalt, barna kommer på at de ikke har sett foreldrene på ei stund. Ta tida til hjelp, så ordner det seg nok! Men kanskje han trenger en litt lengre tilvenningsperiode - at du er sammen med han en halvtimes tid på morgenen og henter han tidlig?
*Ulrikke* Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Hos oss gikk det litt trått i starten, fordi hun begynte mens jeg fortsatt hadde permisjon og hadde korte dager. Skjønte det ikke helt da, men det viste seg da jeg begynte å jobbe og hun måtte være der fulle dager - vips, så gikk det mye bedre. Hun var 10 mnd da hun begynte, og har nå gått der i 2,5 mnd. Det går kjempefint, hun er strålende blid når hun blir hentet, som regel rasende i garderoben når vi kler på, og blid når vi er ferdige. Leveringen går stort sett smertefritt, hun kaster seg i armene på de ansatte. Noen ganger hyler hun og protesterer, men innen jeg har fått på meg skoene ute i gangen, så har hun sluttet - så det er absolutt ikke ille. Og så mye hun har utviklet seg og lært av de andre ungene mens hun har vært der - blir helt imponert jeg Unger er forskjellige, noen trenger lenger tid enn andre, alderen spiller inn, personlighet, og også foreldrenes innstilling. Ikke vis ham at du er usikker, men vær positiv og glad i når dere skal til/kommer i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Uff, føler at det går kjempebra med alle andre, og at det bare er min unge som gråter når jeg drar fra ham i barnehagen. Er redd han begynner å forbinde barnehagen med noe negativt, selv om jeg ikke forstår hva det skal være- annet enn at jeg reiser fra han. Han er 1 år om en uke, og har gått der i 1 uke. Prøver så godt jeg kan å være glad og positiv når vi kommer til barnehagen, men nå merker jeg at jeg gruer meg til i morgen. Synes så synd på han! Men kan jo ikke ta han ut av barnehagen heller.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå